szerző:
Eduline

Az A38 Színpad az immáron öt éve töretlen sikerrel működő, pesti körökben csak ’a hajó’-nak nevezett fővárosi klub szervezői által összeállított programmal jelentkezik a fesztiválon. Az A38 olyan hazai és nemzetközi zenekarokat hívtott meg a Szigetre, akik "a hajó" ízlésvilágának megfelelnek, és akik közül többen már sikeres koncertet adtak náluk.

A kelet-, és közép-európai zenekarok népszerüsítését célzó tavalyi kezdeményezés folytatását idén az A38 Színpad szervezőire bízták, akik nem okoztak csalódást, mert a magyar és nyugat-európia program mellett ezen a téren is nagyon erős választékot hoztak össze. A magyarok közül itt lesz a Kiscsillag, az Irie Maffia, a Brains, az Anima Sound System és az Erik Sumo Band is.

Nemzetközi fellépők:

MARKSCHEIDER KUNST (RUS)
Az orosz szcéna egyik legőrültebb és legnépszerűbb ska bandája, melynek szédítő zenéje a szentpétervári telet havannai nyárrá varázsolja, a tőle beinduló tánc és a kettőt egybesegítő vodka által. Orosz zenekarról van szó, amely a vidám megtévesztés és előítélet-rombolás céljából német nevet választott, hogy hallgatóit a legkellemesebb afrikai trópusokra vigye zenei jutalomkirándulásra. Ez a nyolctagú, vérbő fúvósokkal és dögös ritmusszekcióval operáló, erejében a Russkaját idéző banda a reggae, a ska, a klezmer és a worldbeat határmezsgyéjén mozogva olyan koncerteket tart, amilyet csakis a hajnalig tartó, izmos bulizásra kiképzett keleti harcosoktól várhatunk.

KULTUR SHOCK (USA)
Ha azt mondod Gogol Bordello, azt mondom: Kultur Shock. Az etnikailag meglehetősen vegyes seattle-i hatosfogat örvénylő punk-funk-Balkán-tangó-valcer-metál-klezmer produkciója, letaglózó színpadi akciója mindenkiben örök élmény marad. Az 1996-ban alakított horvát-bosnyák-bolgár-japán-amcsi együttes témáit a bevándorlás, az üres patriotizmus és az elhagyott kelet-európai haza köréből választja, és nem köt kompromisszumokat: vad, tempós, cigány, balkáni és népzenei motívumokkal átszőtt, tomboló, okos és ironikus punkja változatlanul friss és őszinte. És persze a provokáció sem marad el, legutóbbi lemezük címe: Jöttünk, hogy elvegyük a munkádat.

SUNSHINE (CZ)
A cseh zenei világ új nagy felfedezettje és üdvöskéje a klasszikus rock’n’roll vérbő energiáját az indie szívtipró eleganciájával ötvözi. A Sunshine Trash elektronikával megbolondított gitárrockja a The Cure erejét, sodrását és báját idézi, és a hazai szcéna legjobbjaival, a The Moog-gal és társaival mutat elképesztő rokonságot. Nem csoda, hogy máris hatalmas népszerűségnek örvendhetnek, Európa jelentős fesztiváljai adják őket kézről-kézre, míg a banda külön gondot fordít arra, hogy cseh rajongótáborát se hanyagolja el közben. Nem lenne meglepetés, ha a Sunshine Trash a következő Sziget fesztiválon már a Franz Ferdinand előzenekaraként lépne fel.

MODESELEKTOR (D)
Thom Yorke, a Radiohead frontemberének kedvenc zenekara, a berlini Modeselektor az elektronikus zenei szintér egyik legereditt duója, amelyet két megszállott dj, producer, szoftverfejlesztő és MIDI-guru alkot: Gernot Bronsert és Sebastian Szary. Az illegális partikon acid house-ból induló, 1996-ban közös formációt meglakotó kettős nevét a Roland RE-201 szintetizátor analóg zengetőjétől kölcsönözte. Sikereikről csak annyit, hogy a párizsi Centre Pompidou és a stuttgarti Merz Akademie számára egyaránt készítettek hanginstallációt, miközben a világ legpezsgőbb zenei helyszínein lépnek fel estéről estére.

[[ Oldaltörés: További fellépők ]]


ORANGE THE JUICE (PL)
A lengyel Orange the Juice az utóbbi évek egyik legfrissebb és legőrültebb kelet-európai zenei kísérlete. Egy hatalmas kabaré keretében utaztatja hallgatóit a jazz, a punk, a metál, a rock’n’roll, a ska, a world, a klezmer, a pop és még megannyi stílus világában, úgy váltogatva azokat iszonyatos gyorsasággal, lendülettel, precizitással és eleganciával, mintha magába a keleteurópai Trainspotting kellős közepébe csöppennénk. Ének, szaxofon, gitár, basszusgitár, billentyűs hangszerek és dob a legelrugaszkodottab Zorn, Slayer és Manson tanítványok kezében. Maga a színtiszta őrület és humor!

PAROV STELAR (A)
Parov Stelar, azaz Marcus Füreder többéves kitartó lemezlovaglás után 2004-ben hozta létre saját önálló kiadóját, az Etage Noirt, és készítette el első albumát, ami azonnal hatalmas sikert aratott. A bécsi elektronikuszenei hagyományokat követve szépséges dzsessz-hangzások ötvöződnek füstös funkokkal és dubokkal, pörgős, vérpezsdítő groove-okkal. Igazi, hallgatóbarát és táncos nu-jazzről van szó - Parov Stelar azok közé tartozik, akik visszaviszik a dzsesszt a táncparkettre. Nem csoda hát, hogy a linzi fiatalember szinte pillanatok alatt klubkendvenc lett, és élő koncertjei is élményszámba mennek.

KUMM (RO)
A Kumm az egyik első és azóta is legkiválóbb képviselője a romániai indie-szcénának, amely immár tízéves pályával, négy kiváló albummal és számos sikeres európai turnéval büszkélkedhet. Kifinomult eleganciájuk, enyhén pszichedéliára húzó hangvételük finom visszautalás a 80-as évek legjobb angol hagyományaira, amelynek alapjait a rock határozottsága és ereje adja. A Kumm igazi meglepetés és felfedezés lesz mindazok számára, akik kíváncsiak, hogy milyen az, amikor a The Cure és a Tuxedomoon találkozik a Balkán ízeivel.

OSTAVA (BUL)
A kilencvenes évek elején alternatív együttesként indult gabrovói Ostava kifinomult és ütős zenéjével, provokatív és erős angol szövegeivel, valamint meghökkentően eredeti minőségi zenéjével rövid idő alatt Bulgária egyik jelentős és meghatározó indie bandájává nőtte ki magát. Hangzásuk leginkább az Oasis, a Smiths, a Blur, az REM és a Suede világával rokon. A számos tagcserétől függetlenül pályájuk simán ívelt a kezdetektől felfelé, számaik előbb heteken keresztül a bulgáriai toplisták élén szerepeltek, majd jöttek a külföldi meghívások, többek között Törökországba, Lengyelországba, majd a legendás berlini Magnet klubba, ahol egy színpadon léptek fel a Kaiser Chiefs, a The Libertines, a The Killers és más bandákkal. Innen az együttes már bekerült a nemzetközi körforgásba, így turnék egész sora következett Ausztriába, Németországba, Angliába, majd a Sex in the Morning című slágerüknek köszönhetően már az amerikai hatszoros Grammy-díj jelölt Brad Blackwood lett a producerük, így a zenekar immár az amerikai piacon is megvetette lábát, és ami a legörvendetesebb, a kitűnő együttest azóta is mindenhová visszahívják. Nem véletlenül!

IDMG (UKR)
Az iDMG a post-punk hullám egyik legfontosabb zenekara Ukrajnában. A zúzós basszus-dob-ének alapfelállású együttes a Primus, a Pearl Jam és a Nirvana világával mutat rokonságot, bár különös, keleties, helyenként melankólikus, helyenként különösen sodró energiája és hangvétele, valamint meghatározó anyanyelvi szövege egy teljesen új ízt hoz a hazai hallgatók számára. A pörgős ritmusok, a lecsupaszított és gazdagon effektezett hangzások ellentéte, az egész történetet különös, új dimenzóba helyező ének: ezek az immár tíz éve működő, Oroszország belsejétől Finnországig, a Krím-félszigettől Szentpétervárig állandóan újat és megdöbbentőt produlákó iMDG jellemzői.

LOLLOBRIGIDA (CRO)
A Lollobrigida rafinált elektró trashpunk szex-popja az utóbbi évek legnagyobb durranása, amit Horvátország a nemzetközi új zenei világnak adott. Az őrült és elképesztően provokatív karaoké duónak indult bubblegum-attrakció mára az ország egyik legkelendőbb pop-terméke lett: a négy csaj kihívó fétis-rockja, magabiztos showja, elképesztő frissessége és pimaszsága kicsit olyanná teszi őket, mintha a jó öreg amerikai Madonna és az orosz Tatu produkcióját kereszteznénk, valamint átlagéletkorukat jócskán megfiatalítanánk: éneklés, nyafogás, szintik, dobgépek, imádnivaló bájos perverzitás régen látott éleslátással és eredetiséggel ötvözve.

(www.edupress.hu)