Már az iskolapadból leigazolták azokat a friss diplomásokat, akik Magyarországon először végeztek autizmus pedagógiája szakirányon. Nemcsak speciálisan képzettek, de lelkesek is, van, akit a személyes érintettség, mást az vonzott a pályára, hogy óriási lemaradásunk miatt itt aztán akad kihívás – írta a hvg.hu.
A hvg.hu-nak egy édesanya mesélte el, mennyire nehéz volt elhelyezni autista fiát olyan intézményben, ahol figyelnek rá és még fejlődik is. Magyarországon problémát jelent a megfelelő szakemberek hiánya, miközben az autizmussal élők száma egyre nő, becslések szerint már több mint 100 ezren élnek ezzel a zavarral.
Most talán azonban sikerül lefaragni valamennyit a hátrányból: az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán most júliusban vették át diplomájukat az első olyan gyógypedagógus hallgatók, akik autizmus spektrum pedagógiája szakirányt végeztek. A képzés 2012-ben indult, így ők az elsők Magyarországon, akik alapképzésben ilyen felsőfokú diplomát szereznek.
A specifikációra mindig hatalmas a túljelentkezés, mert kevés embert tudnak felvenni, a másik oka pedig az, hogy hihetetlen igény van ilyen szakemberekre, főleg, hogy náluk a képzés a teljes életkori sávot lefedi, a gyerekek korai fejlesztésétől az időskorig. Szükség van rájuk az óvodai és iskolai nevelésben, hiszen sok autizmussal élő gyerek integrálható, de a felnőttek foglalkoztatását is segíteni tudják, ahogy a speciális lakóotthonokban élők életét is.
Ezt jól mutatja, hogy az első évfolyam idén végzett 24 hallgatója közül már mindenkinek van állása, többen ráadásul több ajánlat közül választhattak. A teljes cikket itt olvashatjátok el.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|