Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az 1986-ban alapított, dél-koreai Pohang University of Science and Technology vezeti az ötven évnél fiatalabb...
Az 1986-ban alapított, dél-koreai Pohang University of Science and Technology vezeti az ötven évnél fiatalabb egyetemek Times Higher Education-rangsorát. A brit egyetemek rontottak: a szigetország intézményei közül csak egy került a tíz legjobb közé.
A második helyet a svájci École Polytechnique Fédérale de Lausanne szerezte meg. A harmadik egy koreai egyetem, a Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) lett, a negyedik helyen a Hong Kong University of Science and Technology, az ötödiken pedig a University of California, Irvine, a tíz kaliforniai campus egyike végzett. Hat magyar egyetem jutott a világ 800 legjobbja közé az URAP rangsorában: erről itt olvashattok.
Az 50 évnél fiatalabb intézmények listáját második alkalommal állította össze a Times Higher Education: míg tavaly három brit egyetem szerepelt a top 10-ben, az idén csak egy - a University of York a hetedik helyet szerezte meg. Igaz, még így is a brit felsőoktatási intézmények képviseltetik magukat a legnagyobb számban: tizennyolc egyetem kerül a legjobb száz közé.
A listán tizenhárom ausztráliai, nyolc amerikai, hét francia, hat spanyol és öt tajvani egyetem szerepel, a "sztár" azonban egyértelműen Dél-Korea, amely "viszonylag rövid idő alatt olyan világszínvonalú egyetemeket tudott létrehozni, amelyek az amerikai és brit intézményekkel is versenyezni tudnak" - mondta Phil Baty, a rangsor szerkesztője. "A régi elitegyetemek többé nem tudnak megélni több száz éves történelmükből és hírnevükből, a gyorsan fejlődő új intézmények új kihívások elé állítják a rektorokat és az oktatókat" - tette hozzá a szakértő.
A rangsort az oktatás minősége, az elismertség, a kutatások száma és az innovációs bevétel, az ipari és a nemzetközi kapcsolatok mutatói alapján állították össze.