Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Túl sokszor szerepel mostanában a közlekedési vállalat a médiában, az ún „fekete címlap“ jelenléte kikezdi a vállalat hírnevét és az utasok bizalmát is – állítják kommunikációs szakemberek. Egyvalamire viszont biztosan jó volt az elmúlt évek vesszőfutása: a BKV önnálló tétel lett egy kommunkiációs főiskolán és ezzel olyan cégek mellé "zárkózott fel" mint például a Coca-Cola vagy a Mc Donald’s.
Az utóbbi idők botránykrónikái és immár rendszeresen a vállalatnál előkerülő problémák önálló tétellé emelték a közlekedési vállalatot egy főiskola posztgraduális pr képzésének államvizsgáján. A BKV így olyan cégek mellé sorakozott fel, mint a Coca-Cola, a Mc Donald's vagy éppen BMW. A vizsgán a vállalatok esetében a public relations azon fogalmait kell értelmezni, mint például az arculat, imázs, hírnév, válságszituációk, vagy a belső-külső kommunikáció.
"A BKV láthatóan bajban van. A sorozatos botrányok pontosan azokat a rendszereket támadják, amelyek minden vállalat nagy értékei. A vállalat hírnevét teszi lassan tönkre az állandó "fekete címlap" jelenléte. Az ügyfelek bizalmát a szolgáltatás évek óta nem javuló színvonala, a jegyárak emelkedése már eddig is kellően aláásta, a mai ügyeket már nem bírta el - állítja a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola PR képzésének a vezetője, Perlaky-Papp József főiskolai docens, aki szerint a bizalom láthatóan megroppant az utóbbi időszakban, és már nem csak a cég ügyfelei - az utasok -, hanem a munkavállalók egy része is elveszítette a hitét a kenyéradójában, legalábbis ez látható az érdekképviselet tárgyalási pozíciójából. "Nagy gond, hogy már a vállalaton kívül is érzékelhető, hogy a lojalitás megszűnt a dolgozók egy meghatározó részénél. Óriási kárt szenvedett el a közlekedési társaság. Gyakorlatilag pr szempontból újra kell építeni a vállalatot." - tette hozzá a szakember.
"Ebben az esetben értő pr-esre van szüksége a vállalatnak, hiszen a krízist kezelni kell, nyilatkozni kell a nehéz helyzetben. Ha ezt elmulasztják, akkor csak a zavar nő. Mi a pr képzésben számos nagyvállalati krízist dolgozunk fel esettanulmány formájában. Mérgezéseket, élelmiszerbiztonsági eseteket, márkahamisítási ügyeket vagy éppen a paksi atomerőmű évekkel ezelőtti reaktorzavarát, a dioxinos paprika által keltett hisztériát. Ezek a válságok szörnyűen hangzanak akkor, amikor tombolnak a sajtóban, de mindegyikre van értő, szakmai megoldás - mondja a szakértő, aki szerint a BKV-nál is van megoldás, csak el kellene végre kezdeni a profi kríziskommunikációt és a hírnévrekonstrukciót.