Szinte reménytelen azoknak a pályakezdőknek a helyzete, akik a reklámszakmában szeretnének elhelyezkedni valamelyik...
Szinte reménytelen azoknak a pályakezdőknek a helyzete, akik a reklámszakmában szeretnének elhelyezkedni valamelyik Magyarországon működő ügynökségnél - írja a HVG e heti száma. A fő ok az ágazatot is sújtó gazdasági válság. A friss diplomásokat gyakorlat nélkül nem alkalmazzák.
Ezért ők sokszor gyakornoki pozíciót vállalnak valamelyik ügynökségnél, ügyfélkapcsolati vagy produkciós területen. A reklámszakmában az ügyfélmenedzserek átlagos bruttó kezdő fizetése évek óta változatlanul 150–180 ezer forintról indul.
Szeles Péter, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke szerint a pályakezdők kétharmada a pr-szakmában talál állást, a kommunikáció pedig Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az ezen a szakon végzők száma viszont csökken, idén már amiatt is, hogy - a központilag meghatározott állami ösztöndíjas ponthatárnak megfelelően - a felsőoktatási intézmények javarészt önköltséges képzés keretében oktatják a kommunikációt – szemeszterenként átlagosan 200 ezer forintért. A teljes cikket elolvashatjátok a HVG legújabb számában.