szerző:
Eduline

Ne feledjétek, hogy fontos teendőtök van, miután leadtátok a jelentkezéseteket: hitelesíteni kell. Ha ezt nem teszitek meg, a jelentkezésetek nem érvényes.

A hitelesítést akkor érdemes vagy kell megtenni, amikor már biztosak vagytok abban, hogy nem kívántok változtatni az adatokon, a választott jelentkezési helyeken, a feltöltött dokumentumokon. A jelentkezési határidő lejárta után már csak hitelesítésre van lehetőség.

Ahogy arra már felhívtuk a figyelmet, november 20-ig kell hitelesíteni az egyetemi-főiskolai jelentkezéseket, amelyeket az idén is csak elektronikus úton, az e-felvételi rendszerében lehetett leadni.  A jelentkezési határidő lejárta után már csak hitelesítésre van lehetőség.

Hogyan lehet hitelesíteni?

Hitelesíteni kétféleképpen lehet. Ha van ügyfélkapus regisztrációtok, akkor az e-felvételi felületén található "hitelesítés" funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik.

A hitelesítésről elektronikus értesítést kaptok - a felvi.hu arra azonban külön felhívja a figyelmet, hogy ha az elektronikus hitelesítés többszöri kísérlet után sem sikeres (például a természetes személyazonosítók karakterszinten nem egyeznek), akkor a hitelesítő adatlapot nyomtassátok ki és aláírva postázzátok.

Ez ugyanis a másik hitelesítési lehetőség. Az e-felvételi felületéről kinyomtathatjátok a hitelesítő adatlapot, alá kell írnotok, és postáznotok kell (a cím: Oktatási Hivatal, 1443 Budapest, Pf. 220.).

A felvi.hu tájékoztatása szerint a beérkezett hitelesítő adatlapok feldolgozása néhány napot vesz igénybe. A feldolgozás eredményéről a jelentkezők e-mailben kapnak tájékoztatást, de az e-felvételi rendszerében is nyomon követhetik a jelentkezésük státuszát.

Ha már hitelesítettétek a jelentkezését, de még a jelentkezési határidő lejárta előtt bármit változtattok az E-felvételiben (adatot módosítotok, dokumentumot töltötök fel), a felvételi kérelmét újra hitelesíteni kell. Erre abban az esetben is szükség van, ha végül visszaállítjátok a módosítás előtti állapotot (azaz nem történik adatváltozás) - írja a Felvi. Hiszen az űrlapok kitöltése, a meglévő dokumentumok feltöltése és az eljárási díj befizetése után következő teendő a jelentkezés hitelesítése, amely nélkül a jelentkezés érvénytelen.

Felvételi kisokos: minden, amit tudni kell a hitelesítésről

Ne feledjétek, hogy fontos teendőtök van, miután leadtátok a jelentkezéseteket: hitelesíteni kell. Fontos teendőtök van, miután leadtátok a jelentkezéseteket: hitelesíteni kell. Ahogy arra már felhívtuk a figyelmet, november 20-ig kell hitelesíteni az egyetemi-főiskolai jelentkezéseket, amelyeket az idén is csak elektronikus úton, az e-felvételi rendszerében lehetett leadni.