Nem volt egyszerű megindokolni, hogy melyik állatot csapja meg a villám - vélte egy diák.
A fővárosi Radnóti Miklós Gimnáziumban érettségiző Ákos a legfontosabb vizsgájára készült, ettől függ ugyanis, hogy felveszik-e a Műegyetemre mechatronikai mérnökhallgatónak. Ennek megfelelően alaposan áttanulmányozta a korábbi évek feladatlapjait is, úgy véli, az általa ismertett feladatok alapján nem lóg ki az ide nehézsége az elmúlt évek átlagából, "nem volt nehéz" - véli.
Kissé meglepve tapasztalták, hogy nem volt idén optikai kérdéskör, a fotoeffektus viszont menetrendszerűen érkezett, összességében az emelt szinten elvárható tudásanyag szerint vegyes témakörben kaptak kérdéseket, melyek között bőven akadtak mindennapos jelenségek.
Trükkösebb feladat volt emlékei szerint, amelyben két krokodil volt különböző testhelyzetben egy vaspózna mellett, meg kellett indokolják, hogy a kettő közül melyik teszi ki magát nagyobb veszélynek egy villámcsapáskor, mindkettőre erős érveket lehetett találni Az izgalmasabb feladatok között találta, mikor a Nemzetközi űrállomás keringési sebességét kellett kiszámolják. Összességében kiegyensúlyozottnak érzékelte a számításos és az elméleti kérdések arányát.
Ákos esszéből végül a radioaktivitás élettani hatásait mutatta be, de tapasztalata szerint a legtöbben a súrlódásra vonatkozó esszét válaszották.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|