Érheti anyagi hátrány a pedagógusokat, ha nem írják meg, vagy megbuknak a NAT-vizsgán?
A vizsgát számos pedagógus értelmetlennek és többlettehernek tartja, ezért a szakszervezetek bojkottot hirdettek ellene.
A vizsgát számos pedagógus értelmetlennek és többlettehernek tartja, ezért a szakszervezetek bojkottot hirdettek ellene.
A pedagógusoknak most úgy kell felkészülniük az értékelésre, úgy kell kitalálniuk a teljesítménycélokat, hogy azt sem tudják, milyen anyagi többletre számíthatnak – az egyik szakszervezet szerint.
Az igazgatók szerint a lányok nagyobb sikereket érnek el a tanulmányaikban, ha csak a saját nemükkel tanulnak.
Az iskolák felében valószínűleg nincs iskolapszichológus. A hiány évek óta fennáll, mégsem sikerült eddig kezelni a problémát. A bérezést is befolyásoló teljesítményértékelés azonban az óvoda-és iskolapszichológusokra is érvényes lesz a következő tanévtől. Ennek a részleteit mutatjuk most be.
Mutatjuk a Belügyminisztériummal, a Klebelsberg Központtal és a Nemzeti Pedagógus Karral egyeztetett és kialakított szabályokat és szempontokat.
Minden tanárt a saját főnöke értékel majd szeptembertől, ezen fog múlni a fizetésük is. Az erről szóló rendelet április elején jelent meg, így több mint egy év találgatás után tisztázódott, hogy mire számíthatnak azok a pedagógusok, akik aláírták a státusztörvényt. Lapunknak Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) országos választmányi tagja fejtette ki a rendelettel kapcsolatos aggályaikat.
A 2024/2025-ös tanévtől indul a pedagógusok értékelése.
Lövöldözés volt a prágai Károly Egyetemen, jön a pedagógusok 32 százalékos béremelése, már jelentkezhettek az egyetemek szeptemberben induló képzéseire. Összegyűjtöttük, hogy mik történtek a héten.
A pedagógusokat a jövőben egy maximum 100 pontos rendszerben, egyéni teljesítménycélok és központilag meghatározott kritériumok szerint fogják értékelni.
Mindenkit közel maximumpontra hoztak ki, így nehéz lesz rangsorolni a teljesítményüket.
Az oktatást is irányító tárca szerint míg a szakszervezetek a mereven szabályozott bérrendszereket követelik, ők tudatosan hagynak jelentős mozgásteret az iskolaigazgatóknak a teljesítménybérezésben.
Az államtitkár szerint Magyarország nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő teljesítményt nyújtott az elmúlt években a digitális oktatás fejlesztése terén, de a pedagógusokat nem fogja kiszorítani a mesterséges intelligencia, ami már a KRÉTA rendszerben is működik.
Nem tudja ki, és mi alapján értékelte őt, viszont a dokumentumot nem hajlandó aláírni.
A Nemzeti Pedagóguskar elnöke úgy tudja, már 30-40 iskolában tervezik a tanárok béreit differenciáló rendszert.
Tanárokat kérdezett meg a Társadalomkutató Intézet és a Pedagógusok Szakszervezete a kormány teljesítményértékelési rendszeréről - az eredmények alapján van még mit fejleszteni a terveken.
Egy hét alatt több mint 15 150-en mondták el a véleményüket a pedagógus teljesítményértékelési rendszer koncepciójáról - közölte a minisztérium. A válaszokat úgy értékelték, a tanárok egyetértenek a rendszerrel.
5-10 perces anonim kérdőívvel mérnék fel a pedagógusok véleményét a kormány teljesítményértékelési tervéről.
A közoktatásban még nem tesztelik a teljesítményértékelési rendszert, a szakképzésben oktatóknak viszont már most is részt kell venniük benne.
Az aláírásgyűjtést a magyar kormánynak címezték azzal a céllal, hogy megakadályozzák, hogy a kormány - immár uniós pénzből is - tovább rombolja a közoktatást.