"Most Palya, holnap Te!" - a Belügyminisztérium felé tartanak a Kölcsey kirúgott tanárait támogató szülők
Szülők indítottak petíciót a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnáziumból elbocsátott tanárokért, most a Belügyminisztérium felé tartanak.
Szülők indítottak petíciót a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnáziumból elbocsátott tanárokért, most a Belügyminisztérium felé tartanak.
A Dél-budai Tankerületi Központ előtt tartottak tüntetést szülők szerda reggel. Egy petíciót szerettek volna átadni a tankerület vezetőinek.
Pár hete indítottak petíciót az újabb nyelvvizsgamentességért, eddig több ezren írták alá, a kormány azonban nem hozott döntést újabb amnesztiáról.
Sok a beteg tanár, így a helyettesítések is akadoznak, 2020 óta pedig lassan többet tanulnak otthonról, mint az iskolából. Nincs lehetőség a szóbeli gyakorlására, a kísérletekről nem is beszélve - indokolják az aláírásgyűjtés kezdeményezői.
A két nagy pedagógus-szakszervezet január 31-re kétórás figyelmeztető sztrájkot hirdetett, emellett egy petíciót is indítottak, amelyet csütörtök délutánig több mint 12 ezren írtak alá.
Sokan azt szeretnék, ha az idén diplomázó hallgatók is nyelvvizsga-amnesztiát kapnának. Ilyen döntés azonban eddig nem született.
Alig négy nap alatt több ezer aláírás gyűlt össze a diákmozgalom petícióján.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) az iskolakezdés előtt indított petíciót, amiben a vetítési alap emelését és a heti óraszámok átalakítását is kérik.
Míg a minisztérium „még jobb” jelöltre vár, petíció indult a Széchenyi István Általános és Kéttannyelvű Általános Iskolában a jelenlegi vezető mellett.
Rengeteg diák és szülő aggódik a jövő heti iskolanyitás miatt, a kormány azonban eddig hajthatatlannak tűnt. Bár a terv még mindig ugyanaz: hétfőn visszatérnek a felsősök és a középiskolások is az iskolákba, viszont úgy tűnik, számukra is lesz egy kiskapu a hiányzások igazolására.
Jövőhét hétfőn nyitnak az iskolák, visszatérhetnek a tantermeikbe a középiskolások és a felsősök is - ezt azonban egyre többen tartják rossz lépésnek.
Túl nehéz volt az idei középszintű matekérettségi - a végzős középiskolások egy része szerint a feladatsor összeállítói nem vették figyelembe, hogy ez az évfolyam több mint egy éve otthonról tanul. Nem haboztak: petíciót indítottak.
Az ADOM Diákmozgalom ma indította az aláírásgyűjtést, amihez már most annyian szeretnének egyszerre csatlakozni, hogy a honlap szervere időről időre lefagy.
A legutóbbi aláírásgyűjtés tegnap indult, amiben azt kérik, hosszabbítsák meg az általános iskolások online oktatását.
Elkezdődött a tanárok oltása és még mindig sok a kérdés az április 19-re tervezett iskolanyitások, és az egy hónap múlva kezdődő érettségik körül is. Összeszedtük az elmúlt hét legfontosabb oktatási híreit az általános iskoláktól egészen az egyetemekig.
Nincs értelme az érettségi előtt két hétre visszaengedni a középiskolákba a végzősöket – ez derül ki azokból az e-mailekből, amelyeket az Eduline szerkesztősége kapott idén érettségizőktől. Sokan ráadásul attól tartanak, hogy ha április végén megfertőződnek az iskolában, éppen az írásbeli érettségire betegednek le vagy kerülnek karanténba, ez pedig még nehezebbé teszi a helyzetüket. Pedig egyébként sincs könnyű dolguk. Egy átlagos tanév 180 tanítási napból áll - a végzős évfolyam tavaly március óta 148 napot töltött otthon, és még nincs vége a digitális oktatásnak.
A legfrissebb petíció két napja indult, ebben az érettségi vizsgák eltörlése kérik, azonban nem ez az egyetlen aláírásgyűjtés. Megnéztük, hányan változtatnának az idei érettségiken.
A petíciót másfél hete indították, az aláírók azt kérik a kormánytól, ne tartsák meg a szóbeli érettségi vizsgákat.
Két és félszeresére nőtt az óvodai felügyeletet kérők száma egy hét alatt, aláírásgyűjtés indult az érettségik megtartásáért, öt európai egyetem veheti át az SZFE százötven hallgatóját, idén online zajlik a középiskolai sorrendmódosítás, megjelentek a 2021-es felvételi statisztikái. Összeszedtük a hét legfontosabb híreit.
Ez a petíció kivételesen nem a vizsgák eltörléséről szól, hanem arról, milyen feltételek mellett lehetne ezeket megvalósítani.