Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Differenciált fejlesztés helyett állandó konfliktusok lehetnek nagycsoportban, ahol az óvodapedagógus kis túlzással a túlélésért fog küzdeni, ha elfogadják az óvodák átalakításáról szóló jogszabályt.
Félévente több százezer, adott esetben több millió forintot fizethetnek ki úgy egyes hallgatók, hogy közben nem is tudják, a képzésük elindítását korábban nem támogatta a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Még mindig vannak olyan szülők, akik nem tudják megnlzni, hogy a gyerekük hogyan teljesített a 2024-es kompetenciaméréseken, mert az Oktatási Hivatal nem tette közzé több évfolyamon több tárgy mérési kódját.
Nem ugyanazt tanulnátok mesteren, mint amit eddig alapképzésben? Akkor mindenképp kreditelismerési eljárást kell kezdeményeznetek ahhoz, hogy felvegyenek benneteket. Mutatjuk a részleteket.
Elsorvasztanák a vegyes csoportokat, a nagycsoportosok már az óvodán belül az iskolára készülhetnek, tucatnyi óvoda bezárásáról döntöttek az önkormányzatok az ország legkülönbözőbb helyszínein. Ez csak néhány példa azok közül, hogy februárban milyen, az óvodai nevelést érintő hírek jelentek meg. Minden jel arra utal, hogy a következő időszakban teljesen átalakulhat a legkisebbek nevelése. Összeszedtük, mik az eddigi legfontosabb tervezetek és intézkedések.
Már csak szűk egy hónap és kezdődik az első olyan kompetenciamérés, aminek nagy eséllyel tétje is lesz. A cikksorozatunk második részében azzal foglalkozunk, milyen feladatokra lehet számítani a kompetenciamérésen, milyen segédeszközöket lehet használni.
Felújításra szorul az épület, nem tudják kiszolgálni a XXI. századi igényeket, nincs elég gyerek. Ilyen indokokkal döntöttek tucatnyi óvoda bezárásról és óvodai dolgozók elbocsátásáról csütörtökön országszerte a szülők tiltakozó akciói ellenére. Rákospalotán még az sem volt elég indok az óvoda nyitva tartására, hogy a gyerekek elhelyezésére kijelölt másik intézmény környékén mérgező anyagokat találtak.
Az SZTE-n kifejezetten sokat ér a pedagógusképző és a mérnöki karon is, ha van előzetes munkatapasztalatotok. Ha pedig nemzetközi tanulmányokat szeretnétek tanulni akkor előnyt jelent, ha van 3 szaknyelvi nyelvvizsgátok is.
86, 74 vagy éppenséggel 260,5 – ilyen pontszámokat kellett elérniük azoknak a hatodikosoknak, akik a hetediket már valamelyik hatosztályos gimnáziumban szeretnék kezdeni.
Március első hetében indulnak a szóbeli felvételi vizsgák azokban a középiskolákban, ahol ez is része a pontszámításnak. Mutatjuk, milyen ponthatárokkal hívják be a felvételizőket egyes intézményekben.
Hogyan alakulnak át a kompetenciamérések? Egy nap hány tesztet írhat egy diák? Lehet-e segédeszközöket használni? Kompetenciaméréssel foglalkozó cikksorozatunk első részében a legfontosabb gyakorlati kérdésekre válaszolunk.
Az utolsó óvodai évben az iskolára való készülés helyett a közösségépítésre mehet el az energia nagycsoportban, ha elfogadják a kormány új rendelettervezetét, amelynek értelmében szeptembertől külön, homogén csoportokba kell tenni azokat a gyerekeket, akik a következő tanévben kezdik az első osztályt.
Beadhatom a jelentkezésemet, ha nem értem el a minimumponthatárt? Mikor derülnek ki a szóbeli behívási ponthatárok? Mi történik, ha közben meggondolom magam és mi van, ha sehova sem kerülök be? A középiskolai felvételi minden fontos kérdésére válaszolunk.
Legtöbbünk számára az iskola egy épület, tantermekkel, padokkal és táblával. De mi van akkor, ha az osztályterem egy barlang mélyén, egy hajón vagy egy hegy tetején van? A világ különböző pontjain található iskolák néha annyira eltérnek a megszokottól, hogy nehéz elhinni, valóban léteznek. Összegyűjtöttünk néhányat a legkülönlegesebbek közül.
Van olyan szak, amin nincs minimumponthatár, a bölcsészkarra való bejutáshoz viszont minimum 200, a gyógyszerészeknek pedig 320 pont kell ahhoz, hogy egyáltalán legyen esélyük bekerülni a Debreceni Egyetemre.
Országszerte több száz diák írja meg ma a Studium Generale ingyenes próbaérettségijét matematikából és történelemből. Mutatjuk a matek feladatlapokat közép- és emelt szinten, ha lecsúsztatok a jelentkezésről, de ti is szívesen megírnátok a próbaérettségit.
Emelt szintű érettségiért nem minden szakon járnak extra pontok, az angol vagy német középfokú nyelvvizsgáért 20, más nyelvekből viszont csak 15 pont jár. Mutatjuk, milyen jogcímeken kaphattok intézményi pontokat a Semmelweis Egyetemen.
Van olyan egyetem, ahol 16 ponttal többet ér egy középfokú nyelvvizsga, mint egy emelt szintű érettségi. Míg máshol a pluszpontok miatt még felsőfokú nyelvvizsga mellett is érdemes bevállalni egy emelt szintű érettségit.