"Előfordul, hogy zeneakadémiát végzett és a művészetoktatásban dolgozó kolléga munkáját olyanok bírálják el, akiknek közel olyan végzettségük sincs, vagy hogy a nyelvtanárt olyanok ellenőrzik, akik az adott nyelven egy szót sem tudnak" - mondta Nagy Erzsébet, a PDSZ országos választmányának tagja.
Nagy Erzsébet pécsi pedagógus, a PDSZ országos választmányi tagja szerint a pedagógus munka akkor jó, ha az nem direktíváinak végrehajtásáról szól, hanem a tanár teljes személyiségével hitelesíti azt, amit továbbadni igyekszik, ehhez pedig mindenekelőtt szabadság kell. Ha ezt is elveszik a nevelőtestületektől, márpedig a nyakunkba ültetett tankerekkel ez történt, akkor mi motiváljon egy értelmiségit? Olyan fantasztikus fizetésért, ami ezért a nem heti 40 órát, hanem annál lényegesen több időt igénylő munkakörben jár, megtoldva egy kis megalázó és ostoba minősítési rendszerrel, miért válassza valaki a pedagóguspályát? - írja a PécsiStop.
A minősítési rendszerről a szakszervezeti vezető elmondta: előfordul, hogy zeneakadémiát végzett és a művészetoktatásban dolgozó kolléga munkáját olyanok bírálják el, akiknek közel olyan végzettségük sincs, vagy hogy a nyelvtanárt olyanok ellenőrzik, akik az adott nyelven egy szót sem tudnak.
Ilyen és hasonló abszurd drámákkal van ma tele az életünk, hát csoda, hogy nem állnak sorba a fiatalok az állásokért? - tette fel a kérdést, hozzátéve, hogy bár az úgynevezett pedagógiai-szakmai ellenőrzés abbamaradt, van helyette másik: a fantasztikus és a munkaidőből szintén kissé kilógó önértékelés, csak hogy ne unatkozzon a tanár.
Több ezer pedagógus hiányzik a magyar iskolákból. Tanítás helyett gyermekmegőrzés, hullafáradt kollégák és végzettség nélküli oktatók, ezek lehetnek a jövő magyar iskolájának kulcsfogalmai - mondta a Klubrádiónak Pilz Olivér, a Tanítanék Mozgalom egyik vezetője. Pilz Olivér a Klubrádiónak azt mondta, a fizetések nem úgy alakulnak, ahogy azt a kormány szajkózza, folyamatos béremelést emlegetve.