szerző:
Eduline

Sokkal könnyebben átverhetőek és a döntéshozatalban is rosszabbak azok, akik nem szerezték meg az alapvető matematikai és tudományos készségeket – állítja egy új kutatás.

A British Science Association elnöke, Dame Athene Donald szerint ha 18 éves korig mindenkinek matematikát és tudományt tanítanának, az bölcsebb társadalmat eredményezne – írta az Index.

Szerinte az a fő probléma, hogy a diákokat túl hamar kezdik el a szakirányok felé terelni. „Az állampolgárokat fel kell készíteni a helyes döntéshozatalra a magánéletükben, függetlenül attól, hogy védőoltásokról, mobilos adótornyokról vagy a klímaváltozásról van szó.”

Vicces feladványok

Okosabbak vagytok, mint egy 8 éves vietnami diák? Itt a legújabb matekfeladvány

Milyen gyorsan tudtok számolni? Kétperces, ingyenes teszt

Három villanykapcsoló, ami kiverte nálunk a biztosítékot

Ezzel a videóval kellene kezdeni a matektanítást

A fő probléma, hogy kevés diákkal szerettetik meg fiatal korában a tudományt. Ennek az az egyik oka, hogy kevés tanár tudja felkelteni a fiatalokban a tudományos kíváncsiságot; ez többnyire csak középiskolás korában sikerül, amikor a diákok már szaktárgyakat vesznek fel, hogy egy-egy tudományterülettel foglalkozhassanak.

Donald szerint nem helyes az a gyakorlat, hogy a diákokat 14 éves korukban arra kényszerítik, hogy válasszanak szakirányt, mert ezzel a társadalom két táborra szakad: a reál és humán, a tudományos és a művészeti érdeklődésű emberekre. Ha ez a két tábor szembekerül, mindig a tudomány húzza a rövidebbet. „Lehet, hogy kigúnyolnak, ha nem tudunk mindent Shakespeare-ről vagy Austenről, de senki nem rökönyödik meg, ha azt mondjuk, hogy sose tudtuk megcsinálni a matekfeladatokat a középiskolában”.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!