Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Balog Zoltán erőforrás-minisztertől, Marekné Pintér Arankától, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ vezetőjétől...
Balog Zoltán erőforrás-minisztertől, Marekné Pintér Arankától, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ vezetőjétől és Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkártól kérnek információt a béren kívüli juttatásokról a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium pedagógusai.
„Szeretnénk tudni, mi a pontos jogszabályi háttere és erkölcsi magyarázata annak a döntésnek, mely szerint 2013 júniusában kizárólag azoknak a pedagógusoknak jár ez a béren kívüli juttatás – tudomásunk szerint visszamenőleg is –, akik az erőltetett tempójú, átgondolatlan és a tanárok nagy részének ellenállásába ütköző állami fenntartásba vétel előtti időszakban még olyan jobb módú önkormányzatok fenntartásában működhettek, amelyek hajlandóak, illetve képesek voltak számukra ezeket a juttatásokat biztosítani” – olvasható a levélben.
Ha az állami fenntartásba vétel megszervezésének egyik legfontosabb indokaként az aránytalanságok, egyenlőtlenségek megszüntetését jelölték meg – mely fő célt Hoffmann Rózsa államtitkár asszony személyesen is hangsúlyozta, amikor „megnyugtatásunk” érdekében és a „türelmünket” kérve ez év január 30-án iskolánkba látogatott -, akkor mire véljük ezt a furcsa, egyben megalázó megkülönböztetést? Miért éppen azok kerülnek újfent hátrányos helyzetbe, akik az elmúlt években is kimaradtak már mindenféle béren kívüli javadalmazásból? – folytatódik a levél.
A pedagógusok hangsúlyozták: az ország számos településén, az egyébként is rendkívüli nehézségek között működő, leghátrányosabb helyzetű térségek iskoláinak pedagógusait, egyes számítások szerint a pedagógustársadalom ötven százalékát érinti a probléma.