Van olyan tankerület, ahol a munkábajárási támogatás minimumát – azaz kilométerenként 18 forintot - fizetik ki a tanároknak, ez viszont a magas üzemanyagárak mellett szinte fenntarthatatlanná teszi napi munkába járást.
„Elviselhetetlen teher lett a bejárás a magas üzemanyagárak miatt, nem fogom bírni anyagilag” - mondta a 444.hu-nak egy visegrádi Áprily Lajos Általános Iskolában tanító pedagógus, aki Surányból ingázik dolgozni. Ha a tömegközlekedést választaná - tette hozzá a lapnak -, a legközelebbi buszmegállóból a legkorábbi busszal is csak 8 órára érne be az iskolába, tehát a munkaideje kezdete után, és két órába telne megtenni a 20 kilométeres távot, visszafelé pedig több napon is csak a munkaideje után 4 órával érne haza. A másik opció sem jobb: ha komppal és busszal menne, ahhoz 5 órakor kellene elindulnia és 6:50-re érne Visegrádra. Autóval mindez 25 perc.
A lap szerint a vonatkozó kormányrendelet alapján a tankerületek a munkába jutás költségeinek egy részét eddig is megtérítették, kilométerenként 15 forint összegben. A kormány nemrég azonban bejelentette, hogy hogy duplájára emelik a munkába járás támogatását, amiből minimum 18 forintot kilométerenként kötelező kifizetni. Sőt, az emelt összeg visszamenőleg, már januárra is érvényes.
A tanárnő elmesélte, alá is íratták velük a januárra vonatkozó elszámolást, ezen már a magasabb 30 forintos kilométerdíj szerepelt, viszont a következő héten arról tájékoztatta az iskola tanárait az igazgató, hogy a tankerület mégsem fizet annyit, és januárra új elszámolást kell aláírniuk, továbbra is 15 forintos kilométerekénti összegről.
A tanárnő megkereste a tankerületet is, ahol azt mondták neki, 15 helyett 18 forintos - tehát a kötelező minimum - költségtérítést fizetnek, és ettől az összegtől méltányossági alapon „nem áll módjukban eltérni.” A tanárnő hozzátette, a váci tankerület összes intézményében egységesen csak 18 forintot fizetnek ki februártól a munkavállalóknak utazásra, míg más tankerületek közt volt olyan, ahol megadták a 30 forintot.