szerző:
Eduline

Egyre több osztály és diákcsoport jelzi a Ne menj suliba - demonstrálj az oktatásért #január19-én! tüntetés Facebook-oldalán, hogy támogatja az eseményt, és 16 órakor ott lesz a Kossuth téren.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, már több mint 13 ezren jelezték a Facebookon, hogy ott lesznek a péntek délutáni diáktüntetésen, amellyel a résztvevők az oktatási rendszer igazságtalanságai ellen tiltakoznak. "Álljunk ki együtt egy igazságosabb, modernebb, diákközpontú oktatási rendszerért, amelyben a diákok nem lesznek agyonhajszolt zombik! Vonuljunk együtt a Parlament elé, hogy egy demonstráció keretében jelezzük: a magyar diákság egy nagy közösség, akik tesznek egy jobb oktatásért, akik kiállnak egy mindenki számára élhető jövőért!" - írják a szervezők az esemény Facebook-oldalán.

Egyetemi polgárnak hívnak minket, pedig jobbágyok vagyunk: utcára vonultak a diákok

Több ezer diák, szülő és tanár tüntet a minőségi oktatásért az Alkotmány utcában, a felszólalók a diákok túlterheltségére, a felsőoktatási felvételi rendszer igazságtalanságára, a tanterv átgondolatlanságára hívják fel a figyelmet. A tömeg időnként a 2012-es diáktüntetések "semmit rólunk nélkülünk" mottóját skandálja. Cikkünket folyamatosan frissítjük.

Péntek dél körül kezdtek posztolni a diákok fotókat és oktatási javaslatokat a "Ne menj suliba - demonstrálj az oktatásért" Facebook-oldalra. Egy diákcsoport 21 pontban meg is fogalmazta, min változtatnának, ők például több időt biztosítanának a továbbtanuláshoz való felkészülésre, az érettségihez nem szükséges tárgyak leadásának engedélyezését kérik, csökkentenék a testnevelésórák számát, hosszabb ebédszünetet, az egyetemeken és főiskolákon több államilag finanszírozott helyet szeretnének. 

" A tömegközlekedés biztosítása, kedvezményes utazás a felsőoktatási intézményekben tanulóknak. Ösztöndíjak emelése, iskolakezdéshez anyagi támogatás, kedvezményes tankönyvek, iskolák karbantartására, színvonalának fejlesztésére szánt összeg emelése, modern eszközök használata az órákon" - sorolják javaslataikat.

Mások pedig az egész város nevében nyilatkoztak:

Belefáradtunk a napi 8-9 órába, korán kelésbe és bezártságba. Szeretnénk sötétedés előtt hazaérni, mivel nem tudunk rendesen felkészülni a következő tanítási napra. Nincs időnk a szeretteinkre, családtagjainkra. Korszerűbb tananyagot, tankönyveket, mert a mostaniakat nem tudjuk felhasználni, alkalmazni az órákon. Nem értjük miért van szüksége 18,19,20 évesen etika vagy rajz órára és heti 5 testnevelési órára.
Csodálkoznak, hogy sokan hiányoznak az iskolákból de ha nem lenne ennyi óra, ennyi bezártság, akkor biztos csökkenne a hiányzások száma is. Gyöngyös városi tanulók támogatjuk az eseményt, és változásokat akarunk!

Vidéken is szerveznek programokat a diákok

Vidéki városokban is szerveznek programokat az akcióhoz csatlakozó diákok. Szegeden, a Dugonics téren 11 órától tartanak flashmobot, a Facebook-felhívás szerint "egy modernebb, demokratikusabb és a diákok aránytalan túlterhelését csökkentő oktatás mellett". Salgótarjánban az ifjúsági irodában találkoznak azok, akik részt vesznek a "Ne menj suliba - demonstrálj az oktatásért" akcióban, kerekasztal-beszélgetést tartanak az oktatás gyenge pontjairól. Egerben is hasonló programmal készülnek, ott a Dobó téri "Ifipontban" találkozik hatvan diák péntek reggel.

Győrött a Kis Bohém nevű kávézóban találkoznak a diákok a Független Diákparlament egyik képviselőjével, akivel a facebookos leírás szerint az oktatás problémáit fogják átbeszélni. Szekszárdon szintén ez a program, ott a Scarabeus rendezvényteremben beszélgetnek a diákok az oktatásról.

Senki nem listázhatja a pénteki diáktüntetés résztvevőit, az iskolaigazgató sem tilthatja be a tiltakozást

Sem az osztályfőnök, sem az iskolaigazgató nem tilthatja meg a diákoknak, hogy részt vegyenek egy tüntetésen, és listát sem készíthetnek a tiltakozó tanulókról - hívja fel a figyelmet a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ). "A tüntetés a véleménynyilvánítás egy formája, és mint ilyen, az Alaptörvényben garantált alapjog, az nem köthető életkorhoz vagy egyéb státuszhoz.