Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Míg az elmúlt években a nyelvi logikára és a kreativitásra építették a nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezők felvételi feladatlapját, idén más típusú feladatokat kaptak a negyedikes diákok – írja a Győrinap.
„Korábban alkalmazási feladatok voltak, idén azonban inkább információ-visszakérdezés történt. Ez azért érthetetlen, mert a nyolc évfolyamos képzés feladatává a tehetséggondozást szeretnék tenni, most viszont nagyon sok feladat kért direkt információt a tankönyvből” – mondta Német Tibor, a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium igazgatója.
A pedagógus szerint idén kifejezetten nehéz volt a negyedikes általános iskolások magyar nyelvi feladatlapja, és módosítottak a fogalmazás javítási útmutatóján is: ha valaki nem tudta befejezni a szöveget, akkor a tartalomra, a nyelvhelyességre és a külalakra is csak részpontokat kaphatott. „Végig komolyan kellett koncentrálni, ki is használták a gyerekek a negyvenöt percet. Először fordult elő az, hogy a matematika írásbeli sokkal jobban sikerült, mint az anyanyelvi” – tette hozzá. A négyosztályos középiskolák felvételi feladatsora nem volt nehéz, a kérdéseket szaktanárokkal elemeztük és értékeltük - összefoglalónkat itt olvashatod el.