Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Három éven keresztül hamisította a tanulók hiányzási adatait egy amerikai iskola igazgatója, hogy magasabb állami támogatást vehessen fel – adta hírül a Huffington Post.
A Patrick Henry Downtown Academy igazgatója, Esperansa Veal egy szúrópróbaszerű ellenőrzésen bukott le. A Missouri állambeli St. Louisban található intézmény vezetője 2007 óta hamisította a tanulók létszámadatait az iskolatitkár segítségével – írja a lap.
Az iskolában három éven keresztül trükköztek a mulasztásokkal: a távol maradó tanulók nevét sehová nem jegyezték fel, olykor pedig késésre módosították a hiányzásokat. Az iskola tanárai a felügyelőknek arról számoltak be, hogy korábban rendszeresen eltűntek az íróasztalukról a jelenléti ívek.
„Mindannyiunkat megdöbbentett az eset” – mondta Kelvin Adams, az iskola felügyelője, hozzátéve, hogy a vizsgálat előtt semmi jele nem volt annak, hogy az iskolaigazgató trükközne a hiányzásokkal.
Ami a diákok iskolai jelenlétét illeti, a 270 fős intézmény hamar az élre tört. 2010-ben már ebből az iskolából hiányzott a legkevesebb diák St. Louisban: a három év alatt, ameddig Veal volt az iskolaigazgató,12 százalékkal csökkent a hiányzások száma.
Az iskolaigazgató valószínűleg egy állami oktatási program miatt csalt: azok az intézmények ugyanis, ahol kevés volt az iskolakerülő diák, kiemelt támogatást kaptak.