Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egy friss tanulmány szerint 2004-hez képest jelenleg sokkal felkészültebbek a főiskolákra érkező tanulók.
A sacramento-i California State University (CSU) ötéves kutatási program keretében azt vizsgálta, hogy a középfokú oktatásban részt vett fiatalok milyen felkészültségi szinttel érkeznek az egyetemre. A legfrissebb eredményeik szerint bizony a mostani gólyák sokkal inkább alkalmasak a felsőoktatási szintű képzésre, mint társaik 2004-ben voltak.
A kutatást vezető Michal Kurlaender és kollégái szerint az elmúlt öt évben 6 százalékkal csökkent az angol, és 4 százalékkal a matematika korrepetálásra járók száma, azaz a CSU 23 kampuszán 3, illetve 2 ezerrel kevesebb elsőévesnek volt szüksége különórákra, amely jelentős fogyásnak számít.
Történetesen, a CSU-ra jelentkező diákok 60 százalékánál van szükség angol és/vagy matematikai felzárkóztató órákra – annak ellenére, hogy a középiskolai négyes átlagnál rosszabb eredményű tanulókat fel sem vesznek az intézménybe.
A javulás annak tudható be, hogy 2004-ben, felismerve a problémát, központilag egy olyan programot indítottak el, mely révén azonosíthatók és korrigálhatók voltak a diákok hiányosságai a középoktatás utolsó éveiben.
Kurlaender szerint az Early Assessment Program rendkívül jelentős és újszerű beavatkozásával a diákok felkészülhetnek egy olyan tanulmányi szintre, amellyel nem kudarcok, hanem sikerek érik őket a főiskolai éveik alatt.