szerző:
Edupress

A 2007-es felvételi eljárás során igen népszerűnek bizonyult a mechatronikai mérnök alapszak, amit a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) mellett több főiskola és egyetem is indított. Az Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK) a BME hallgatóit kérdezte a képzéssel kapcsolatos elégedettségükről és munkaerő-piaci szerepvállalásuk esélyeiről.

A mechatronikai mérnök alapszakra való bejutást a hallgatók többsége, 40 százaléka inkább könnyűnek ítélte meg, míg a tanulmányok nehézségét a diákok 2/3-a nehéznek tartja. A szakon szerezhető diploma értékével a hallgatók 90 százaléka elégedett, sőt kiválónak tartja. A külföldön való elhelyezkedés esélyéről is pozitívan nyilatkoztak a leendő mechatronikai mérnökök, valamivel kevesebben érzik kecsegtetőnek helyzetüket, de a mérleg itt is azok oldalára billen, akik elégedettek várható külföldi lehetőségeikkel. A hallgatók 85 százaléka elégedett a képzés minőségével és az intézmény szakmai kapcsolataival, a szakismeretek naprakészségével és alkalmazhatóságával. A hallgatók az intézmény által nyújtott adottságokat is pozitívan értékelték, legtöbben a számítógép-ellátottsággal és a könyvtár minőségével vannak megelégedve. A sportolási- és a kutatásokba való bekapcsolódás lehetőségével is elégedettek a hallgatók, a válaszadók 70 százaléka nyilatkozott pozitívan a kérdésben. A kulturális lehetőségekkel és az intézmény demokratikusságával a hallgatók 60 százaléka elégedett, a maradék 40 százalék sem az elégedetlenségéről, hanem a nem kifejezett elégedettségéről adott bizonyságot. A BME mechatronikai mérnök szakán tanuló hallgatók kétharmada ezt a szakot jelölte meg első helyen. Magas azok aránya is, akik a mechatronikai mérnök pályán szeretnének maradni, és erre a hallgatók többsége, 90 százaléka jó esélyt is lát. A megkérdezettek kevés, mindössze 10 százaléka tervezi, hogy további alap-, posztgraduális-, doktori képzésben venne részt, ugyanakkor háromtizedük nyilatkozott úgy, hogy egyetemi évei alatt legalább egy szemesztert szeretne eltölteni valamelyik külföldi felsőoktatási intézmény hasonló képzésén. Ennél is jóval magasabb, 60 százalékot meghaladó az aránya azoknak, akik mesterképzésben szeretnék tudásukat bővíteni.Forrás: www.felvi.hu.(www.edupress.hu)