szerző:
Edupress

Az Európai Parlament (EP) reagált az Európai Bizottság Hatékonyság és igazságosság az európai oktatási és képzési rendszerekben című tanulmányára Tomáš Zatloukal (néppárti, cseh) jelentésének 479-53-12 arányú elfogadásával szeptember 27-én. Az EP támogatja az életen át tartó tanulást, több befektetést vár az iskola-előkészítésbe, valamint megfelelő pénzügyi ösztönzők esetén nem feltétlenül tartja szükségesnek a felsőoktatás ingyenességét - írja a Jogi Fórum.

Az EP támogatja az életen át tartó tanulás európai képesítési keretrendszerének kialakítását, amely a végzettség elismerését könnyebbé és átláthatóbbá, a tanulást pedig átjárhatóbbá tenné a különböző lehetőségek között. Az EP szerint elősegíti a társadalmi kohéziót az életen át tartó tanulásba való befektetés, ezért az EP felszólítja az európai országokat, hogy sokkal többet fektessenek be az óvodai,- és iskolai-előkészítésbe, ami a jövőbeni oktatás megalapozásának, és ezzel az oktatásban részt vevők esélyegyenlőségének megteremtését is szolgálja.Az EP szerint továbbá az egyetemi oktatás ingyenessége önmagában nem foglalja magában az igazságosságot, "a tandíjak kérdését nem elszigetelten, hanem sok tényező egészének részeként kell kezelni" ez "kapcsolódik a pénzügyi ösztönzőkhöz és a kapcsolódó pénzügyi támogatáshoz, amely révén a hátrányos helyzetű csoportok esetében csökkenthető az igazságtalanság az egyetemi oktatásban való részvétel tekintetében”" - véli az EP. Schmitt Pál (néppárti képviselő) szerint befogadó módon kellene oktatni a szociálisan hátrányos helyzetű és a fogyatékkal élő gyerekeket, ehhez viszont akadálymentesítésre és technikai fejlesztésre van szükségük a közép- és kelet-európai tagállamoknak.(Forrás: JogiFórum)(www.edupress.hu)