szerző:
Eduline

Nem volt egyszerű a szöveg, amit a diákok szövegértési feladatként kaptak a magyarérettségin, volt kérdés, ami nem egyértelmű, ezeken felül azonban meg lehetett oldani a feladatokat - mondta az eduline-nak egy magyartanár.

A középszintű magyarérettségi hivatalos megoldása

Az emelt szintű magyarérettségi hivatalos megoldása

A középszintű írásbeli első, szövegértési részének nem hivatalos megoldása

A második, szövegalkotási rész nem hivatalos megoldása

Grendel Lajos A modern magyar irodalom története irodalomtörténeti munkájának bevezetőjét kapták a középszinten érettségizők szövegértési feladatként. A diákok a bevezető rövidített változatát kapták meg, mely így is több, mint két oldalas lett. Összesen 12 feladatot kellett megoldaniuk.

Percről percre a magyarérettségiről 

Az első, szövegértési részben Grendel Lajos A modern magyar irodalom története című művének bevezetőjét kapták a diákok.

Seneca-idézet, Bodor Ádám-novella, Tóth Árpád és Jékely Zoltán a második, szövegalkotási részben.

Eddig hanyagolt szerzők a feladatsor második részében.

Ezzel a feladattal több tízezer diák járt jól.

A középszinten érettségizők száma több mint tízezerrel csökkent négy év alatt, emelt szinten viszont egyre többen vizsgáznak.

Érthetetlen kérdések, kevés idő - kiverte a biztosítékot a középszintű írásbeli első része.

Az eduline által megkérdezett szaktanár szerint a szöveg nem volt egyszerű, túl részletes, sok információ van benne. A hozzá tartozó kérdések pedig nem mindig egyértelműek, a 11-es feladat például okozhat fejtörést. Hiszen a "nyelvhasználati jellemzőkhöz" azt lehet írni, hogy köznyelvi, irodalomtudományi szövegekben nem megszokott a stílus.

Tavaly a netnyelvről kaptak szöveget a diákok, ami valószínűleg közelebb állt hozzájuk, mint ez a részlet.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!