Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Több ezer diáknak kerül új tantárgy az órarendjébe a 2017/2018-as tanévtől - emlékezteti a szülőket és tanárokat az oktatási államtitkárság tanévkezdő kiadványában.
Az intézmények a 2017/2018. tanévtől az öt kötelező testnevelés órából két órát a 7-10. évfolyamon a karate, az 1-4. évfolyamon a judo kerettanterv alkalmazásával is teljesíthetnek - olvasható a kiadványban, amely a tanévkezdés előtt tettek közzé a kormányzati oldalon.
A mindennapos testnevelést a köznevelési törvény felmenő rendszerben vezette be, két éve azonban már minden évfolyamon kötelező a heti öt testnevelésóra, ebből két órát azok a diákok kiválthatnak, aki például versenyszerűen vagy iskolai sportkörben sportolnak.
Még egy új tantárgy
Ettől a tanévtől a szakgimnáziumok 10. évfolyamán is lesz új tantárgy: pénzügyi és vállalkozási ismereteket is tanulnak a diákok, heti egy órában. Erről már tavaly döntöttek, de mivel az új szakgimnáziumi tanterveket is felmenő rendszerben vezették be, a tanulók csak idén szembesülnek ezzel a változással.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a szakképzésért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium többek között azt javasolja, hogy a pénzügyi ismereteket kötelező tartalomként oktassák az iskolák 7-10. évfolyamaiban, akár önálló tantárgyként, akár az alakuló műveltségterületi vagy tantárgyi struktúra szerint az általánosokban 33 óra, a középiskolákban 66 óra keretében egy tanévben vagy két tanévben szétosztva.
De a pénzügyi nevelést megjelenítenék már a 3-6. évfolyamokban is, és növelnék a matekpéldákban a "háztartási/pénzügyi" problémákhoz kapcsolódó feladatok arányát.
Tizenöt pontban foglalta össze a problémákat az új Nemzeti alaptanterv koncepciójáról szóló elemzésében Nahalka István oktatáskutató, a Civil Közoktatási Platform szakértője, aki többek között azt írja, az új alaptanterv számos fontos kérdéssel egyáltalán nem foglalkozik, és a hosszabb tanév bevezetésének szükségességét sem tudja érvekkel alátámasztani.