Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egyre többet lehet tudni arról, hogyan ellenőrzik majd a tanfelügyelők a pedagógusok munkáját - a tanároknak például egy személyes interjún is részt kell venniük. Az Oktatási Hivatal nemrég kibővített útmutatójából összeszedtük, milyen kérdésekre számíthatnak a gimnáziumi pedagógusok.
1. Hogyan látja a munkáját: az utóbbi időben mit végzett szívesen, mit kevésbé? 2. Milyen eredményére a legbüszkébb? 3. Milyen problémákkal kellett megbirkóznia munkája során az utóbbi években? 4. Ezekért mennyiben volt ő a felelős, mennyiben a körülmények? 5. Hogyan követi a szakmában megjelenő újdonságokat, a végbemenő változásokat? 6. Milyen módon működik együtt a pedagógusokkal és a pedagógiai munkát segítő munkatársakkal? 7. Hogyan működik együtt más iskolák pedagógusaival? 8. Hogyan tartja a kapcsolatot a tanulók szüleivel (van-e családlátogatás)? 9. Hogyan alakította ki, és hogyan terjeszti jó gyakorlatát? 10. Hogyan vesz részt az intézményi dokumentumok elkészítésében? 11. Hogyan, milyen módszert alkalmaz az éves és a napi tervezésnél? 12. Mennyire segíti munkáját az éves és a napi tervezés? 13. Mennyire tarja hasznosnak az egyéni fejlesztési tervet? 14.Saját magára vonatkozóan hogyan érvényesíti a folyamatos értékelés, fejlődés továbblépés igényét? 15. Hogyan méri fel a tanulók értelmi, érzelmi és szociális állapotát, a közösség belső struktúráját? 16. Hogyan jelenik meg a személyiség- és a közösségfejlesztés a pedagógiai munkájában? 17. Hogyan képes befogadó környezetet kialakítani? 18. Vannak-e bevált konfliktuskezelési eszközei? 19. Hogyan differenciál, alkalmazza-e az adaptív oktatás gyakorlatát? 20. A tanórákon látottakon kívül milyen módszereket, tanulásszervezési eljárásokat alkalmaz szívesen? 21. A módszerválasztásnál hogy tudja figyelembe venni az adott tanulócsoportot, adott tananyagot? 22. Hogyan viszonyul az IKT eszközök használatához? 23. A motivációnak mely eszközeit használja leggyakrabban? 24. Milyen ellenőrzési, értékelési, számonkérési formákat alkalmaz? 25. Hogyan győződik meg róla, hogy a tanulók értékelése reális? 26. Mi a véleménye a pozitív és negatív visszajelzésről? 27. Hogyan vesz részt a tehetséggondozásban, felzárkóztatásban? 28. Hogy alakítja a tanulási teret, tanulási környezetet a tanulási folyamatnak megfelelően? 29. Szokott-e fejlődési irányokat, célokat kitűzni önmagának? 30. Most miket jelölne meg?
Arról, pontosan hogyan ellenőrzik majd a gimnáziumi tanárokat, itt olvashattok, a tanfelügyeletről szóló cikkeinket pedig itt találjátok.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!