Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A versenyhelyzet önmagában nem gond a gyermekeknek, gondot akkor okozhat, ha a gyermekek kudarcot vall, és a szülő felelőssé teszi - mondta a HírTV-nek a Vadaskert Alapítvány klinikai igazgatója.
A középiskolai felvételik idején 9-10 éves kisdiákok is versenyeznek egymással azért, hogy bekerülhessenek egy-egy nyolcosztályos gimnáziumba. „Ezek olyan kemény versenyhelyzetek, hogy a gyerekek súlyosabb tüneteket is produkálhatnak, emiatt például súlyos szorongás, pánik jellegű tünetek, szomatizáció, mint például hasfájás, fejfájás jelentkezhet” – mondta a HírTV-nek Tárnok Zsanett, a Vadaskert Alapítvány klinikai igazgatója.
Mint mondta: a versenyhelyzet önmagában nem gond a gyermekeknek. Gondot akkor okozhat, ha a gyermekek kudarcot vall, és a szülő felelőssé teszi.
Az ENSZ gyermekjogi szervezete, az UNICEF kisfilmmel hívta fel a figyelmet az internetes zaklatás veszélyeire. Virtuális térben a gyermekek nem látják, ha fájdalmat okoznak a másiknak, ezért nehezebben alakul ki bennük az együttérzés – hangsúlyozta a szakpszichiáter.
"Sokszor annyira durvává tud válni, és az áldozat számára annyira megsemmisítővé és akár odáig vezet, hogy akár öngyilkossági kísérletet kövessen el, annak egyértelműen a virtuális tér az egyik oka. Tehát az hogy én nem vagyok szemtől szembe az áldozattal. Mert ha szemtől szembe vagyok vele és nem egy szociopátiens személyiség vagyok akkor látni fogom, hogy azért ez rossz” – magyarázta Mészáros Gergely.
"A rendszer úgy rossz, ahogy van" - fogalmazott meg sommás véleményt a középiskolai felvételiről az Eduline-nak a Magyartanárok Egyesületének elnöke, akinek véleményével alighanem oktatáskutatók, gyermekpszichológusok is egyetértenek. De mivel lehetne helyettesíteni a jelenlegi felvételit? Körzetes középiskola vagy sorsolásos rendszer? És vajon rontana-e a helyzeten, ha a kormány az összes középiskolát arra kötelezné, tartson írásbeli felvételit?