szerző:
Eduline

A fogyasztói. szervezeti és vásárlói magatartás - itt készült: BGF-KVIF - terjedelem: 6 oldal

részlet:

A tágabb társadalmii, gazdaságii, politikai, földrajzi környezet.
- gazdaság formája, fejlettsége, 1 főre jutó nemzeti jöv., a fejlődés üteme, az eladósodottság foka, munkanélküliség aránya, az állampolgárok anyagi „biztonságtudata”
- politikai tekintetben: a békében élő, nyugodt körülmények között fejlődő országok lakói másképp gondolkodnak, mint a belső villongások v. háborúban élő népek
- földrajzi körny. adottságai is meghatározók pl. a ruházkodás szempontjából
- árak, árviszonyok, árszínvonal változása nagymértékben befolyásolják a fogyasztókat, akik tulajdonképpen árérzékenyek, de tudatában vannak annak is, hogy az árengedmény nem jelenti automatikusan a minőség romlását
- a keresletet befolyásolja az árak nagysága és változása
- jövedelmi viszonyok hatást gyakorolnak a gazdaságra, gazdálkodókra ( Mo-on erősen eltérőek a jöv-i viszonyok – ny-i országrész fejlettebb, jobb anyagi helyzetben van )
- demográfiai jellemzők befolyásolják egy ország megítélését – vállalkozások számára kiemelt jelentőségű tényezők pl: népesség nagysága, változása, összetétele ill. ennek változása és okai
- cégek reklámtevékenysége, tömegkommunikáció, divat


letöltés