Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Eleinte sokan idegenkedtek tőle, mára azonban egyre több tanár használ különféle szoftvereket a tankönyvek és a...
Eleinte sokan idegenkedtek tőle, mára azonban egyre több tanár használ különféle szoftvereket a tankönyvek és a munkafüzetek mellett. A blended learning lényege, hogy a diákok bejárnak a tanórákra, emellett otthonról, oktatási szoftverek és az internet segítségével is tartják a kapcsolatot az oktatókkal.
Mivel egyelőre nincs egységes tanterv, az iskolák maguk döntenek arról, használnak-e tableteket, laptopokat az órákon, és lehetővé teszik-e, hogy a diákok egyes tanítási napokon otthonról, az internet segítségével vegyenek részt az órákon, vagy sajátítsák el a tananyag egy részét – olvasható a MindShift nevű, alternatív tanulási módszerekkel foglalkozó oldalon.
Az új oktatási formák nemcsak a diákoktól, hanem a tanároktól is új feladatokat követelnek: új szoftverek működését kell elsajátítaniuk, és több időt igényel a kiegészítő feladatok felkutatása is. Catlin Tucker, egy kaliforniai angoltanár szerint azonban megéri. „Hatékonyabban tudok tanítani: a technika rengeteget segít, időt nyerünk vele, így jobban elmélyíthetjük a tananyagot” – mondja.
Az oktatók abban bíznak, hamarosan több olyan szoftver közül választhatnak majd, amelyek lehetővé teszik, hogy a diákok a saját ütemükben haladjanak a tananyaggal. A gyerekek bent ülnének az osztályteremben, de mindenki a saját tempójában dolgozna a feladatokon, a tanárok pedig a szoftverek segítségével folyamatosan visszajelzéseket kapna a munkájukról. Addig azonban még hosszú az út, és elsősorban a tanárok hozzáállásán múlik, mennyire tud majd zökkenőmentesen működni a módszer – olvasható a cikkben. Online órák elvégzésére kötelezik a virginiai gimnazistákat – összefoglalónkat itt találjátok.