Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A diákok 20 százaléka legalább heti gyakorisággal tapasztal bántalmazó tanári viselkedést vagy durva, megalázó pedagógusi szóhasználatot az iskolában, de a tanárok a kortárs zaklatás gyakoriságát is alábecsülik - idézi egy iskolai erőszakról készült reprezentatív felmérés eredményét keddi cikkében a Magyar Nemzet.
Buda Mariann, a Debreceni Egyetem neveléstudományi intézet oktatója által az iskolai agresszióról készített tanulmányából kiderül továbbá az is, hogy a tanulók erőteljesebb büntető magatartást várnak el tanáraiktól, mert azok leginkább a társas verbális bántalmazás felett hunynak szemet.
Az Oktatáskutató és Fejlesztőintézet (OFI) jóvoltából készült, háromezer általános iskolai tanuló megkérdezésén alapuló felmérés szerint jelentősen alábecsülik a tanárok az iskolai erőszak gyakoriságát, miközben a diákok egyötöde úgy véli, hogy maguk a tanárok is rendszeresen lépnek fel bántalmazóan. A diákok mindemellett a virtuális térben elkövetett bántalmazást és a tulajdon elvételét komolyabb gondnak tekintik, mint például a kirekesztést - írta a Magyar Nemzet.
A lap szerint a felmérés rámutatott arra is, hogy bár a zaklatók szociális háttere nagyon változatos, egy adott közösség normái, konfliktuskezelési képessége és szociális intelligenciája befolyásolja a zaklatást, így például a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokban, amelyekbe többnyire a legjobb képességű és szociálisan legkedvezőbb helyzetű diákok járnak, alacsonyabb az áldozatok száma, mint a "hagyományos" általános iskolák megfelelő évfolyamain.