Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Szabó Máté ombudsman szerint nem megfelelőek az iskolai testnevelés és a diáksport intézményi feltételei, ez pedig...
Szabó Máté ombudsman szerint nem megfelelőek az iskolai testnevelés és a diáksport intézményi feltételei, ez pedig akadályozza a magas szintű testi és lelki egészséghez való jogot.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala szerdai közleményében kiemelte: a községek és a kisebb települések iskoláiban korszerűtlen, elhanyagolt és balesetveszélyes a tornatermek többsége, hiányoznak az öltözők és az alapvető higiéniai feltételek, illetve hiányosak az eszközök.
A kötelező eszközlistán szereplő felszerelések megléte az iskolaalapítás alapvető feltétele, de a fenntartók többsége csak részben képes teljesíteni az előírásokat. Érdemi változás mindaddig nem várható, amíg a megfelelő intézményi és tárgyi feltételek biztosítása kizárólag azokra az intézményeknek kötelező, amelyek a rendelet hatálybalépése után kezdik meg tevékenységüket, ehhez szükség lenne a pályázati források további bővítésére, a kisebb települési önkormányzatok érdekében pedig a feltételrendszer "liberalizálására" - olvasható a közleményben.
A közlemény szerint a legtöbb helyen csak a jogszabályban meghatározott minimális számú testnevelés órát tartják meg, és hiányzik az iskolai testnevelés minőségét garantáló szakmai felügyeleti rendszer; a megfelelő baleset-megelőzés pedig anyagi feltételekhez kötött.
Az ombudsman szerint szükséges lenne a testnevelőtanár-képzés és -továbbképzés rendszerének olyan átalakítására, amely szakmai egyeztetetés alapján igazodna az oktatási rendszer gyakorlati igényeihez; a testnevelésben és a diáksportban rejlő nevelési és fejlesztési elveket, módszereket célszerű lenne összefoglalni, és szélesebb szakmai körben közzétenni. A problémák megoldására az ombudsman a nemzetierőforrás-miniszter kezdeményezését kérte.