szerző:
MTI

Némi csúszásban vannak, annyi a tennivaló - mondta a Nemzeti alaptanterv átalakításáról Csépe Valéria miniszteri biztos az Országgyűlés kulturális bizottságában kedden.

©

A Nemzeti alaptanterv (Nat) átalakításáról Csépe Valéria miniszteri biztos elmondta: az elkészült koncepció számos félreértelmezésével találkozott.

Kifejtette: cél a használható,"dinamikus" tudás biztosítása a gyerekeknek, illetve a pedagógusok esetében a leadható tananyag helyett tanítható tananyag kialakítása.

Egy alapozó fejlesztéssel kell indulni, de a mindenáron való tankönyvközpontúságtól is el kell mozdulni - közölte.

A problémák között említette, hogy túl sok a tanóra, kevés a gyakorlat, s kihasználatlanok az egész napos iskola lehetőségei is.

Mint rámutatott: először a tartalmi elemeket kívánják meghatározni, és ehhez igazítják majd a szabályozást. Olyan modulokat építenének be az egyes évfolyamoknál, amelyek lényege, hogy "nem a tantárgyakat, hanem a tudást integrálják" - jelezte a miniszteri biztos, aki megjegyezte: a munkálatokkal némi csúszásban vannak, nagyon sok a tennivaló. Olyan csoportot is létrehoznak, amely a felsőoktatás felől a bemeneti elvárásokat határozná meg.

Tantervi ajánlásokat, módszertani "repertoárt kínálnának majd, nem központosítani szeretnének - hangsúlyozta.

Palkovics: újragondolnák az egész napos iskolát

Többek között erről is beszélt az oktatási államtitkár egy konferencián. Az oktatási államtitkár a Liga szakszervezetek szakmai konferenciáján szólalt fel. A Nemzeti tanterv átalakításáról szólva elmondta: fontos, hogy az átmeneteket jól kezeljék az óvodából az iskolába, majd iskolán belül, stabil alapkészségeket alakítsanak ki, a természettudományokat pedig életkorhoz illesztve kell megújítani.