A Magiszter.net elnevezésű e-napló a szoftverrendszer jogtulajdonosának döntése miatt nem működik - közölte az Educatio kft., egyúttal hangsúlyozva: minden segítséget megadnak az érintett intézményeknek.
Az elektronikus naplókkal kapcsolatos, folyamatban lévő közbeszerzési eljárás ideje alatt a jogtulajdonos Netkir Zrt. nem járult hozzá a rendszer augusztus 26. utáni üzemeltetéséhez, így az jelenleg nem elérhető - fejtették ki közleményükben.
Mint jelezték: az újabb eljárás szeptember közepére várható. Az érintett - kifejezetten ezt a szoftvert ténylegesen használó - körülbelül száz iskola, amennyiben az új közbeszerzési eljárás változatlanul eredménytelen lesz, új e-napló rendszert választhat. Az egységes rendszer kiépítésének célja éppen az ilyen piaci szolgáltatóktól való függőség és kiszolgáltatottság felszámolása - hangsúlyozták. Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. minden segítséget megad az érintett intézményeknek - jelezték.
Korábban az Index arról írt: szerdára több száz iskolában leállt az e-napló-szolgáltatás, 400-500 iskolában nem tudják regisztrálni a tanulókat. A portálnak a Magisztert forgalmazó Netkir Zrt.-nél azt mondták, előzetesen nem volt tudomásuk a leállásról, okát sem ismerik. A szoftver országos felhasználási joga valóban lejárt, de ez nem okoz automatikus leállást.
A minisztérium januárban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy nem kötelező, ugyanakkor ingyenes a köznevelési intézményeknek a 2013/2014-es tanévben a Magiszter rendszer használata. Az intézmények így modern technológiára épülő, internet alapú rendszerben láthatják el a tanügy-igazgatási feladataikat.
Július végén azt közölték: a köznevelési államtitkárság a közoktatás teljes intézményhálózata részére hatékonyan működtethető elektronikus adminisztrációs rendszert szeretne biztosítani a 2014/2015-ös tanévben, ezért lehetővé teszi, hogy az intézmények a korábban már alkalmazott tanügy-igazgatási rendszereket, e-naplókat használják. Ennek érdekében az Educatio Nonprofit Kft. közbeszerzési eljárást ír ki, s annak feltételeit teljesítő szoftverek listájáról az intézmények - sikeres közbeszerzési eljárás esetén - 2014. augusztus közepétől értesülnek. Akkor kiemelték: mivel az intézményhálózat különböző igényeket mutat az intézményi adminisztrációs rendszerek irányába, amíg minden igényt kielégítő, egységes rendszer nem jön létre, az intézmények a saját tapasztalatuk alapján dönthetnek.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|