Egyáltalán nem elég, hogy a gyermek okos, értelmes, és vágyna tanulni. Deliága Éva gyermekpszichológus a HVG Extra Pszichológiának írt az iskolaérettség jeleiről.
A szülők ezekben a hetekben döntik el, menjen-e óvodásuk felsőbb tanintézménybe: most érdemes menni az iskolai nyílt napokra, illetve most lehet kérni a pedagógia szakszolgálatok véleményét. Amennyiben ugyanis a gyermek 2017. augusztus 31. előtt betölti hatodik életévét, felmerül a lehetősége, hogy 2017. szeptemberétől megkezdje általános iskolai tanulmányait - olvasható a cikkben.
Hogyan döntheti el a szülő, hogy gyermeke szociálisan megérett az iskolára? Figyeljük meg a gyerek otthoni, illetve óvodai munkáját, és válaszoljuk meg az alábbi kérdéseket!
1. Képes 45 percet ülve figyelni olyan dologra, ami nem nagyon érdekli?
2. Egyszeri elmondás után képes két-három részből álló szóbeli utasítást megjegyezni és végrehajtani?
3. Tud önállóan percekig dolgozni egy feladaton, úgy, hogy nem igényel állandó figyelmet, folyamatos megerősítést, dicséretet?
4. Képes jelezni a szükségleteit, ha gondja-baja van?
5. Betartja a tőle reálisan elvárható szabályokat?
6. Szokott ceruzát használni, szívesen rajzol, fest, vág, ragaszt?
7. Képes dühkitörés nélkül elviselni, ha valami nem sikerül neki elsőre?
8. Végig tudja csinálni a napot délutáni alvás nélkül?
9. Képes a szüleitől külön, közösségben jól érezni magát, barátkozni?
A HVG Extra Pszichológia teljes cikkét itt olvashatjátok el. Hasonló cikkeket a HVG Extra Pszichológia legfrissebb számában olvashattok, mely a testvérekkel foglalkozik.