Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Csökkenti a tanulás hatékonyságát a szünet nélküli biflázás: a "túltanulás" rontja a teljesítőképességet -...
Csökkenti a tanulás hatékonyságát a szünet nélküli biflázás: a "túltanulás" rontja a teljesítőképességet - állapították meg ausztrál kutatók. Az agynak ilyen esetben nincs módja az elsajátított anyag "konszolidálására", vagyis a tartalomnak a rövid távú memóriából a hosszú távúba való átültetésre - magyarázzák a szakemberek.
Az Új-Dél-Walesi Egyetem két pszichológusa - Soren Ashley és Joel Pearson - a brit tudományos akadémia folyóiratában, a Proceedings of the Royal Society című lapban ismertette kutatásai eredményét.
Mint azt mini tanulmányuk megmutatta, akár már egy egyórás szünet is megakadályozhatja, hogy a "túltanulás" miatt romoljon a teljesítmény. A két kutató 31 diák bevonásával vizsgálta a tanulás eredményességét. A résztvevőket három csoportra osztották, közülük a teszteken a tanulást túlzásba vivők mutatták a legrosszabb eredményeket, reakcióidejük azonban nem maradt el a többiekétől.
Mindezek alapján a szakemberek arra következtettek, hogy a "túltanulás" esetében a szünet hiánya miatt az információk nem a megfelelő módon ülepednek le a hosszú távú memóriában.