szerző:
MTI

Csökkenti a tanulás hatékonyságát a szünet nélküli biflázás: a "túltanulás" rontja a teljesítőképességet -...

Nem érdemes szünet nélkül tanulni
Csökkenti a tanulás hatékonyságát a szünet nélküli biflázás: a "túltanulás" rontja a teljesítőképességet - állapították meg ausztrál kutatók. Az agynak ilyen esetben nincs módja az elsajátított anyag "konszolidálására", vagyis a tartalomnak a rövid távú memóriából a hosszú távúba való átültetésre - magyarázzák a szakemberek.

Az Új-Dél-Walesi Egyetem két pszichológusa - Soren Ashley és Joel Pearson - a brit tudományos akadémia folyóiratában, a Proceedings of the Royal Society című lapban ismertette kutatásai eredményét.

Mint azt mini tanulmányuk megmutatta, akár már egy egyórás szünet is megakadályozhatja, hogy a "túltanulás" miatt romoljon a teljesítmény. A két kutató 31 diák bevonásával vizsgálta a tanulás eredményességét. A résztvevőket három csoportra osztották, közülük a teszteken a tanulást túlzásba vivők mutatták a legrosszabb eredményeket, reakcióidejük azonban nem maradt el a többiekétől.

Mindezek alapján a szakemberek arra következtettek, hogy a "túltanulás" esetében a szünet hiánya miatt az információk nem a megfelelő módon ülepednek le a hosszú távú memóriában.