Ezek a középiskolák is az ország legjobbjai közé tartoznak: egy másik lista
A budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium, a makói József Attila Gimnázium, a mátészalkai Budai Nagy Antal Szakgimnázium, a kisvárdai Bessenyei György Gimnázium - többek között ezek a középiskolák szerepelnek azon a listán, amelyet az Oktatási Hivatal állított össze a kiemelkedő pedagógiai teljesítményű intézményekről. Ezekben az iskolákban az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik diákjaik képességeit – mindegy, milyen családi hátterük van és milyenek voltak a korábbi eredményeik.
„Nem szervezünk írásbeli és szóbeli vizsgát, nem gyötörjük a gyerekeket újabb és újabb felvételi fordulókkal, csak az általános iskolai jegyeik alapján rangsoroljuk a hozzánk jelentkezőket. A kilencedikesek azonban a tanév elején kitöltenek egy tesztet, hogy pontos képet kapjunk a képességeikről, arról, hogy milyen területeken van szükségük jelentősebb fejlesztésre, mik az erősségeik” – mondja Edényi László, a X. kerületi Zrínyi Miklós Gimnázium igazgatója. A matematikai-logikai és a szövegértési kompetencia mellett tesztelik a gyerekek memóriáját és figyelemkoncentrációját, képi információk alapján a logikai gondolkodást, az eredményeket pedig alaposan kielemzik. „A tanáraink így megtudják, hogy a kilencedikesek milyen területen teljesítenek gyengén, mire kell nagyobb hangsúlyt fektetni. A nagyon jó teljesítményt nyújtó diákokkal az iskolapszichológus beszélget el, a szülők segítségével igyekszünk a tehetségeket olyan irányba terelni, hogy sokat kihozhassanak magukból” – magyarázza az 531 diákot oktató négyosztályos gimnáziumról, ahol a tizedikesek a tanév elején (vagyis jó néhány hónappal a „hivatalos”, országos kompetenciamérés előtt) egy kompetenciamérő próbatesztet töltenek ki, hogy a tantestület lássa, hol van szükség további fejlesztésre, „a tanárainktól pedig azt kértük, hogy az órákon a mindennapokból vett, életszerű feladatokat oldjanak meg a gyerekekkel”.
Úgy tűnik, bevált a néhány éve kidolgozott „mér-fejleszt” módszer, a Zrínyi egyike ugyanis azoknak a középiskoláknak, amelyet az Oktatási Hivatal idén is a kiemelkedő teljesítményű iskolák közé sorolt. A hivatal 2015 óta közli azoknak az intézményeknek a listáját, ahol a kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb a pedagógiai munka fejlesztő, illetve hátránykiegyenlítő hatása - a legfrissebb ilyen listát március közepén hozták nyilvánosságra. Azon számos olyan középiskola szerepel, amely a hagyományos szempontok, például a továbbtanulási és érettségi eredmények, a nyelvvizsgát szerző diákok száma alapján összeállított rangsorokra nem kerül fel, de pedagógiai munkája kiemelkedő: a X. kerületi gimnázium mellett ilyen például az Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnázium és Szakközépiskola, a debreceni Kós Károly Szakgimnázium, a pécsi Kodály Zoltán Gimnázium, de olyan középiskolákat is lehet találni a listán, amelyek hátrányos helyzetű térségben működnek sikeresen, ilyen például a Nyitott Ajtó Baptista Oktatási Központ edelényi tagintézménye vagy az encsi Váci Mihály Gimnázium és Szakgimnázium.
Ezek közül egyik sem – a szó klasszikus értelmében – elitiskola. Az Oktatási Hivatal listáján szereplő intézmények zömében – akárcsak a kőbányai gimnáziumban – nem tartanak írásbeli és szóbeli felvételit, az általános iskolai jegyek alapján kerülnek be az induló évfolyamokba a diákok, így a tanulók kompetenciái, a tudásuk, a motiváltságuk és a családi hátterük sokszínű. Egy ilyen iskolában más feladatokkal néz szembe a tantestület, mint az elitgimnáziumokban, ahol a kiemelkedő versenyeredmények, a hírnév, a népszerű tagozatok miatt többszörös a túljelentkezés, az írásbeli és a szóbeli felvételin a legjobb teljesítményű, rendszerint jó családi hátterű diákok kerülhetnek be az induló osztályokba, ezért a hangsúly – érthető módon – a tehetséggondozáson van.
Az Oktatási Hivatal listája és a középiskolai rangsorok között persze van átfedés, több gimnázium a HVG rangsorában is szerepel, ilyen például a debreceni Ady Endre Gimnázium, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium vagy éppen a győri Révai Miklós Gimnázium, az Oktatási Hivatal megfogalmazása szerint ezek a középiskolák "kiválóan építenek diákjaik biztos családi hátterére, és eredményesen gondozzák a rájuk bízott tehetségeket".
Itt a HVG 2018-as középiskolai rangsora: a száz legjobb gimnázium
A budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, az Eötvös József Gimnázium, valamint az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium vezeti a HVG 2018-as középiskolai rangsorát. Ezen a héten jelenik meg a HVG kiadványa az ország száz legjobb gimnáziumáról.
„Tétje van a hovaszületésnek”
Miért fontos a társadalom szempontból, hogy egy tantestület pedagógiai munkája mennyire hatékony? Számtalan felmérés, így a sokat emlegetett PISA-kutatások is rámutattak arra, hogy Magyarországon nagyon erős az összefüggés a diákok társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között, olyannyira, hogy egy tanuló családi háttere alapján viszonylag kicsi hibaszázalékkal meg lehet jósolni, eljut-e az érettségiig, szerez-e szakmát vagy éppen diplomát, ahogy a szomorú összefüggésről szóló egyik tanulmány fogalmazott: „tétje van a hovaszületésnek”. Ugyancsak erős az összefüggés a tanulók előzetes tudása és a várható teljesítménye között, vagyis aki már nyolcadikos korában sem brillírozott a kompetenciamérésen, valószínűleg tizedikesként sem fog, hiába telik el a két teszt megírása között két év.
Azokban a középiskolákban, ahol sokféle tanulmányi teljesítményű, sokféle családi hátterű diák tanul, a tantestület munkáját a tehetséges és jobb anyagi hátterű diákok fejlesztése mellett elsősorban azzal lehet mérni, hogy hová juttatják el a korábban gyenge eredményeket szerző vagy hátrányos helyzetű tanulókat – jobb eredményeket érnek-e a tanítványaikkal, mint az a korábbi eredmények és a szociális háttér alapján várható lenne, ezzel hozzásegítik-e őket a társadalmi mobilitáshoz. Edényi László azt mondja, mivel ők sem tartanak felvételit, náluk is jelentős különbségek vannak a diákok teljesítménye között, ennek ellenére alacsony a lemorzsolódási és a bukási arány, többek között felzárkóztató foglalkozásokat szerveznek, „ha egy tanuló bejutott hozzánk, igyekszünk is őt megtartani”.
És mi a helyzet a többi készséggel? |
A X. kerületi gimnázium tantestülete a projektmódszert is használja. „Az egyik évben például a mozgás volt a téma, a kilencedikesek ebben a témában különböző feladatokat kapnak, amelyek nem egy-egy tantárgyhoz kötődnek, komplex projekteket kell létrehozniuk” – mondja az igazgató, aki szerint egyértelmű, hogy a diákok később a munkahelyükön nagyon jól hasznosítják majd a projektszemléletet. De nem ez az egyetlen cél, olyan programokat is szerveznek, amelyek a szociális kompetenciákat és a diákok előadókészségét is fejlesztik, nemrég például egy – a mások elfogadására, a kirekesztés elleni fellépésre rávilágító – Anne Frank-kiállítást nyitottak meg az iskolában, a tárlatvezetők pedig maguk a diákok. |
Hogyan állnak össze a listák?
Honnan lehet tudni, hogy egy diáknak milyenek voltak a korábbi eredményei, és milyen a szociokulturális helyzete? A kompetenciamérésen nemcsak az derül ki, hogy egy diák hány pontosra tudja kitölteni a matematikai vagy a szövegértési feladatsort. Egy tanuló adott évi eredményét össze lehet hasonlítani a két évvel korábbi átlagpontszámával, így meg lehet nézni, hogy például egy tizedikes kompetenciái mennyit fejlődtek nyolcadikos kora óta. A diákok szüleikkel együtt kitölthetik a szociokulturális hátterükre vonatkozó kérdőívet is – ebben például olyan kérdések szerepelnek, hogy kapnak-e a szülők rendszeres gyermekvédelmi támogatást, mi a legmagasabb iskolai végzettségük, van-e állandó munkahelyük –, amely lehetővé teszi a családi helyzet és a teszten szerzett pontszám közötti összefüggések vizsgálatát.
A következő táblázatokban azok a középiskolák szerepelnek, amelyek a 10. évfolyamos kompetenciamérés eredményei alapján kiemelkedő hátránykiegyenlítő hatással rendelkeznek a szövegértés vagy a matematika területén, illetve azok, amelyek az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit.
Szövegértés - fejlesztés
A teljes lista az Oktatási Hivatal oldalán található, itt azokat a középiskolákat soroltuk fel, amelyek a fejlesztés terén az elmúlt öt évben legalább kétszer megfeleltek ennek a feltételnek.
Intézmény | Az elmúlt öt évben hányszor teljesítette ezt a feltételt |
Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium (Budapest) | 3 |
Árpád-házi Szent Erzsébet Gimnázium, Óvoda és Általános Iskola (Esztergom) | 2 |
Budapest X. Kerületi Zrínyi Miklós Gimnázium | 2 |
Budapest XIV. Kerületi Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola | 2 |
Budapest XVII. Kerületi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium | 2 |
Budapesti Műszaki SZC Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakgimnáziuma | 2 |
Budapesti Műszaki SZC Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 2 |
Csukás Zoltán Mezőgazdasági Szakképző Iskola (Csorna) | 2 |
Debreceni SZC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma | 2 |
Eötvös József Gimnázium és Kollégium (Tata) | 2 |
Gomba Levente Gimnázium (Putnok) | 2 |
Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium | 2 |
Jászberényi Nagyboldogasszony Katolikus Óvoda, Kéttannyelvű Általános Iskola, Középiskola és Kollégium | 2 |
Kecskeméti SzC Virágh Gedeon Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 3 |
Kós Károly Művészeti Szakgimnázium és Kollégium (Debrecen) | 3 |
Lehel Vezér Gimnázium (Jászberény) | 3 |
Makói József Attila Gimnázium | 2 |
Mátészalkai SZC Budai Nagy Antal Szakgimnáziuma | 2 |
Miskolci SZC Berzeviczy Gergely Szakgimnáziuma | 2 |
Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnáziuma | 2 |
Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium | 2 |
Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium | 3 |
Szombathelyi Szolgáltatási SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma | 3 |
Zsigmondy Vilmos Gimnázium, Informatikai és Egészségügyi Szakgimnázium | 2 |
Matematika - fejlesztés
Intézmény | Az elmúlt öt évben hányszor teljesítette ezt a feltételt |
Ajkai Bródy Imre Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola | 3 |
Budapesti Gazdasági SZC Pesterzsébeti Közgazdasági Szakgimnáziuma | 3 |
Budapesti Komplex SZC Pogány Frigyes Szakgimnáziuma | 2 |
Budapesti Műszaki SZC Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakgimnáziuma | 3 |
Budapesti Műszaki SZC Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 3 |
Dombrádi Móra Ferenc Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola | 4 |
Encsi Váci Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium | 2 |
Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet | 4 |
FM DASzK, Szakképző Iskola - Ujhelyi Imre Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakképző Iskolája és Kollégiuma | 2 |
Gomba Levente Gimnázium (Putnok) | 2 |
Győri Móra Ferenc Általános Iskola és Szakgimnázium | 3 |
Kalocsai Szent István Gimnázium | 2 |
Kaposvári SZC Eötvös Loránd Műszaki Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, és Kollégiuma | 3 |
Kecskeméti SZC Virágh Gedeon Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 4 |
Kisfaludy Sándor Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola (Sümeg) | 4 |
Kós Károly Művészeti Szakgimnázium és Kollégium (Debrecen) | 4 |
Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium | 2 |
Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium (Budapest) | 3 |
Sashegyi Sándor Általános Iskola, Gimnázium és Rendészeti Szakközépiskola (Pomáz) | 2 |
Szeberényi Gusztáv Adolf Evangélikus Gimnázium, Szakgimnázium, Általános Iskola, Óvoda, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium (Békéscsaba) | 2 |
Szentendrei Móricz Zsigmond Gimnázium | 2 |
Szombathelyi Műszaki SZC Rázsó Imre Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 2 |
Tiszavasvári Váci Mihály Gimnázium | 2 |
Szövegértés - hátránykiegyenlítés
A hátránykiegyenlítésben kiemelkedő középiskolák listáján jóval több oktatási intézmény szerepel - a szövegértési eredmények alapján összeállított listán 200, a matematikai eredményekén 193, a két lista között természetesen nagy az átfedés, de vannak olyan gimnáziumok, szakgimnáziumok és szakközépiskolák, amelyek csak az egyik összesítésben kaptak helyet.
Az intézmények nagy száma miatt a következő két listán csak azok a középiskolák szerepelnek, amelyek az elmúlt öt évben legalább négyszer megfeleltek ennek a követelménynek, a teljes listát az Oktatási Hivatal oldalán lehet megnézni.
Intézmény | Az elmúlt öt évben hányszor teljesítette ezt a feltételt |
A Tan Kapuja Buddhista Gimnázium - Alsószentmárton | 4 |
Ajkai Bródy Imre Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola | 5 |
Batsányi János Gimnázium és Kollégium (Tapolca) | 5 |
Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium | 5 |
Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium | 5 |
Budapest X. Kerületi Zrínyi Miklós Gimnázium | 4 |
Budapesti Műszaki SZC Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakgimnáziuma | 5 |
Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium | 5 |
Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma | 5 |
Damjanich János Gimnázium és Mezőgazdasági Szakképző Iskola (Nagykáta) | 4 |
Debreceni Ady Endre Gimnázium | 4 |
Debreceni SZC Vegyipari Szakgimnáziuma | 4 |
Dr. Mező Ferenc Gimnázium (Nagykanizsa) | 4 |
Egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégium | 5 |
Energetikai Szakgimnázium és Kollégium (Paks) | 5 |
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium | 4 |
Esztergomi Dobó Katalin Gimnázium | 4 |
Felsőbüki Nagy Pál Gimnázium (Kapuvár) | 4 |
Földes Ferenc Gimnázium (Miskolc) | 5 |
Gandhi Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola (Pécs) | 4 |
Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium | 4 |
Győri Műszaki SZC Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma | 5 |
Győri Szolgáltatási SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Ügyviteli Szakgimnáziuma | 5 |
Győri Szolgáltatási SZC Deák Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziuma | 5 |
Győri Szolgáltatási SZC Krúdy Gyula Gimnáziuma, Két Tanítási Nyelvű Középiskolája, Turisztikai és Vendéglátóipari Szakképző Iskolája | 5 |
Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium | 5 |
Hatvani Bajza József Gimnázium és Szakgimnázium | 5 |
Hódmezővásárhelyi SZC Návay Lajos Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma | 4 |
II. Rákóczi Ferenc Katolikus Gimnázium és Mezőgazdasági, Közgazdasági, Informatikai Szakgimnázium (Kiskunhalas) | 5 |
Jurisich Miklós Gimnázium és Kollégium (Kőszeg) | 5 |
Kalocsai Szent István Gimnázium | 5 |
Karinthy Frigyes Gimnázium (Budapest) | 4 |
Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium (Győr) | 5 |
Kecskeméti Bolyai János Gimnázium | 5 |
Kecskeméti Katona József Gimnázium | 4 |
Kecskeméti SzC Kada Elek Közgazdasági Szakgimnáziuma | 5 |
Kecskeméti SzC Virágh Gedeon Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 4 |
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Közgazdasági Szakgimnáziuma | 5 |
Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium | 5 |
Makói József Attila Gimnázium | 5 |
Mátészalkai Esze Tamás Gimnázium | 4 |
Mátészalkai SZC Budai Nagy Antal Szakgimnáziuma | 5 |
Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium | 5 |
Mikszáth Kálmán Líceum Fő úti Telephelye (Pásztó) | 4 |
Miskolci Herman Ottó Gimnázium | 5 |
Miskolci SZC Berzeviczy Gergely Szakgimnáziuma | 4 |
Mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium | 4 |
Neumann János Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium (Eger) | 5 |
Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium | 4 |
Nyíregyházi SZC Zay Anna Egészségügyi, Informatikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma | 4 |
Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium | 5 |
Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium | 4 |
Pécsi Janus Pannonius Gimnázium | 5 |
Pécsi Leőwey Klára Gimnázium | 4 |
Pécsi SZC Radnóti Miklós Közgazdasági Szakgimnáziuma | 4 |
Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Óvoda | 4 |
Révai Miklós Gimnázium és Kollégium (Győr) | 5 |
Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium | 5 |
Soproni Széchenyi István Gimnázium | 5 |
Szalézi Szent Ferenc Gimnázium (Kazincbarcika) | 4 |
Széchenyi István Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakképző Iskola és Kollégium (Hajdúböszörmény) | 4 |
Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium | 5 |
Székesfehérvári SZC I. István Szakgimnáziuma | 5 |
Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola | 5 |
Székesfehérvári Vasvári Pál Gimnázium | 4 |
Szerencsi SZC Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma | 4 |
Szolnoki Szolgáltatási SZC Vásárhelyi Pál Közgazdasági, Egészségügyi és Idegenforgalmi Két Tanítási Nyelvű Szakképző Iskolája | 4 |
Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium | 4 |
Szombathelyi Szolgáltatási SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma | 5 |
Tatabányai Árpád Gimnázium | 4 |
Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium (Székesfehérvár) | 5 |
Tóth Árpád Gimnázium (Debrecen) | 4 |
Varga Katalin Gimnázium (Szolnok) | 4 |
Veszprémi SZC Közgazdasági és Közigazgatási Szakgimnáziuma | 5 |
VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium | 4 |
Zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium | 5 |
Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium | 5 |
Matematika - hátránykiegyenlítés
Intézmény | Az elmúlt öt évben hányszor teljesítette ezt a feltételt |
A Tan Kapuja Buddhista Gimnázium - Alsószentmárton | 4 |
Ajkai Bródy Imre Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola | 5 |
Bajai SZC Türr István Gazdasági Szakgimnáziuma | 4 |
Balassagyarmati Balassi Bálint Gimnázium | 5 |
Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium | 5 |
Békéscsabai SZC Gépészeti és Számítástechnikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma | 5 |
Békéscsabai SZC Vásárhelyi Pál Szakgimnáziuma és Kollégiuma | 5 |
Berettyóújfalui SZC Közgazdasági Szakgimnázium | 5 |
Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium | 5 |
Budapesti Műszaki SZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziuma | 4 |
Budapesti Műszaki SZC Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakgimnáziuma | 5 |
Budapesti Műszaki SZC Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 4 |
Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium | 5 |
Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma | 5 |
Debreceni SZC Péchy Mihály Építőipari Szakgimnáziuma | 5 |
Debreceni SZC Vegyipari Szakgimnáziuma | 4 |
Dombrádi Móra Ferenc Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola | 5 |
Egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégium | 5 |
ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium (Budapest) | 4 |
Energetikai Szakgimnázium és Kollégium (Paks) | 5 |
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium | 5 |
Esztergomi Dobó Katalin Gimnázium | 4 |
FM DASzK, Szakképző Iskola - Ujhelyi Imre Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakképző Iskolája és Kollégiuma | 5 |
FM DASzK, Szakképző Iskola - Ujhelyi Imre Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakképző Iskolája és Kollégiuma | 4 |
Földes Ferenc Gimnázium (Miskolc) | 5 |
Győri Műszaki SZC Hild József Építőipari Szakgimnáziuma | 5 |
Győri Műszaki SZC Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma | 5 |
Győri Műszaki SZC Pattantyús-Ábrahám Géza Ipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 5 |
Győri Szolgáltatási SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Ügyviteli Szakgimnáziuma | 5 |
Győri Szolgáltatási SZC Deák Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziuma | 5 |
Hatvani Bajza József Gimnázium és Szakgimnázium | 4 |
II. Rákóczi Ferenc Katolikus Gimnázium és Mezőgazdasági, Közgazdasági, Informatikai Szakgimnázium (Kiskunhalas) | 5 |
Jurisich Miklós Gimnázium és Kollégium (Kőszeg) | 5 |
Kalocsai Szent István Gimnázium | 5 |
Kaposvári SZC Eötvös Loránd Műszaki Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, és Kollégiuma | 5 |
Kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium | 5 |
Karinthy Frigyes Gimnázium (Budapest) | 5 |
Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium (Győr) | 4 |
Kecskeméti Bolyai János Gimnázium | 5 |
Kecskeméti Katona József Gimnázium | 5 |
Kecskeméti SzC Kada Elek Közgazdasági Szakgimnáziuma | 5 |
Kecskeméti SzC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 5 |
Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma | 5 |
Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium | 5 |
Lovassy László Gimnázium (Veszprém) | 4 |
Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium | 4 |
Miskolci Herman Ottó Gimnázium | 5 |
Miskolci SZC Berzeviczy Gergely Szakgimnáziuma | 4 |
Nagykanizsai SZC Cserháti Sándor Szakképző Iskolája és Kollégiuma | 4 |
Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium | 5 |
Nyíregyházi SZC Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma | 4 |
Pécsi Janus Pannonius Gimnázium | 5 |
Pécsi SZC Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnáziuma | 5 |
Révai Miklós Gimnázium és Kollégium (Győr) | 5 |
Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium | 4 |
Soproni Széchenyi István Gimnázium | 4 |
Széchenyi István Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakképző Iskola és Kollégium (Hajdúböszörmény) | 5 |
Szegedi Deák Ferenc Gimnázium | 5 |
Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium | 5 |
Szegedi SZC Déri Miksa Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája | 5 |
Székesfehérvári SZC I. István Szakgimnáziuma | 4 |
Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola | 5 |
Székesfehérvári Vasvári Pál Gimnázium | 4 |
Szolnoki Műszaki SZC Jendrassik György Gépipari Szakgimnáziuma | 5 |
Szolnoki Műszaki SZC Pálfy- Vízügyi Szakgimnáziuma | 5 |
Szombathelyi Műszaki SZC Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma | 4 |
Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium | 5 |
Szombathelyi Szolgáltatási SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma | 5 |
Tatabányai Árpád Gimnázium | 4 |
Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium (Székesfehérvár) | 5 |
Tóth Árpád Gimnázium (Debrecen) | 4 |
Vak Bottyán János Katolikus Műszaki és Közgazdasági Szakgimnázium, Gimnázium és Kollégium | 4 |
Varga Katalin Gimnázium (Szolnok) | 4 |
Veszprémi SZC Közgazdasági és Közigazgatási Szakgimnáziuma | 5 |
VII. Kerületi Madách Imre Gimnázium | 4 |
Zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium | 5 |
Zalaegerszegi SZC Csány László Szakgimnáziuma | 5 |
Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium | 5 |
Itt a lista: ezek lehetnek az ország legjobb általános iskolái
Több tízezer szülő áll komoly döntés előtt, április közepén tartják az általános iskolák a beiratkozást. De vajon milyen szempontokat érdemes figyelembe venni választás előtt, ha valaki nem a körzetes iskolába küldené a gyermekét? Mit árul el egy általános iskoláról a kompetenciamérés eredménye?