Hoffmann Rózsa szerint a tanárok csak jajgatnak, nincs is akkora baj

6

A köznevelési kerekasztal után az Országgyűlés kulturális bizottságában folytatódott a vita a köznevelés helyzetéről kedden Budapesten.

Forrás: MTI Fotó: Soós Lajos

Hoffmann Rózsa korábbi oktatási államtitkár egy emberi szervezethez hasonlította a köznevelési rendszert, és megjegyezte, ha az embernek csak egy ujja fáj, akkor az egész szervezetünket betegnek érezzük. Elismerte, hogy vannak bajok az oktatásban, de szerinte a baj korántsem akkora, amekkora "jajgatásnak" szemtanúi vagyunk. Ugyanakkor a finanszírozási gondok és a pedagógusok adminisztratív terhei kapcsán elismerte, hogy ezek erősebbek voltak, mint az "ujjfájás".

hirdetés
hirdetés

Hoffmann Rózsa bírálta a Herman Ottó Gimnázium nyílt levelét, mert szerinte abban voltak olyan megállapítások, amelyek nem valós tényeken alapultak. "Maga nem érzi magát főnöknek igazgató úr?"- fordult Madarász Péterhez, utalva arra, hogy a nyílt levélben egyebek mellett azt is megfogalmazták, hogy az igazgató legyen újra főnök az iskolában.

Madarász Péter erre reagálva azt mondta, a levélben nem olyan "kifinomult részletességgel" vannak feltüntetve a tények, és ebben lehet, hogy Hoffmann Rózsának van igaza. Azt mondta, főnöke a tantestületnek és érez szakmai autonómiát, csak ez sokszor nem tud érvényesülni, mert az utolsó apró eszközt sem tudja beszerezni. Nem keletkezett volna ez a levél, ha nem súlyos a helyzet - jelentette ki az igazgató.

Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke - aki meghívottként vett részt a bizottsági ülésen - az ülés után újságíróknak azt mondta: mindenképpen megtartják a tervezett tüntetésüket február 13-án. Elmondta, az oktatásban rendszerhiba van, ezért a kerekasztal sem tudja megoldani a problémákat, ha a kormány nem hoz szakmai döntéseket.

hirdetés

Hozzászólások (6) , melyek közül a legfrissebbek:

Tass Gyula

Hoffmannn egyike a fideszes bűnözőknek.Vagyonának külföldről való visszahozása után TÖRVÉNYES és fájdalommentes akasztás lehet a sorsa

Sajgó Mihály

A szoclib rndszer anarchikus állapotokat teremtett a közoktatásban. Fő jelszavuk a "szabadság" és az emberi (értsd. tanulói) méltóság mindenek fölé helyezése. Egy szétzilált rendszerben u.i. könnyen lehet mindenfélével játszadozni. A diákjogok mindent uraltak, a tanár kezéből minden fegyelmező eszközt kivettek, még az osztályzás is tilos volt. Ha egy diák az órán rátámadt a tanárra, a tanár volt a hibás, mert nem tudta a diák figyelmét lekötni. Minimálisra szorították a tanterv jelentőségét, mindeni azt tanította és úgy, ahogy akarta. A "sokszinűnek" nevezett tankönyvpiac megengedhetetlen anarchiát jelentett és a piaci érdekek mentén épült fel. Ezek és még tömegével sorolhatnám, teljesen lenullázták a tanári munka értékét és becsületét. Ráadásul a bérezés is a béka .....egge alatt volt. Ezért elnéptelenedtek a tanárképző egyetemek-főiskolák, a területre csak (kevés kivétellel) a szellemi desperádók jöttek, akiknek élvezetes környezetet jelentett a teljes szellemi promiszkuitás.. Ezek ha nincsenek is ma többségben, de a hangjuk és a mögöttük álló "civil" szervezetek anyagi ereje mindent felülmúl.Nem lepne meg, ha ezek a szellemi kalandorok tömegével jelennének meg a tüntetésen, a háttérben vigyorgó Gyurcsánnyal, Schifferrel, Hillerrel és Magyar Bálinttal. Sajnos ez a mentalitás már az egyetemi világra is átgyűrűzött és ez ellen csak látszatintézkedések születnek. Még Lázár János is a tanárokat okolja a gyenge diák-teljesytményért, holott egyszerűen arról van szó, hogy nincsenek motiválva a tanulásban. Mert minek, ha anélkül is jó nagyokat lehet (majd) kaszálni.

Sajgó Mihály

A "korszerű" oktatás (legyen az középiskolai vagy felsőszintű) neolib mantrája a "kompertencia-alap". Azaz ne adatokkal, képletekkel, dátumokkal, nevekkel, memoriterekkel vagy egyéb agyat feleslegesen terhelő badarságokkal vesztegessék a tanárok a drága időt, hanem a problémamegoldás módszertanát tanítsák. Aztán egy ilyen szellemben tanított diák, aki a történelemtanári képzést célozza meg az emelt szintű érettségin a következő feladatot kapja. Irjon rövid tanulmányt arról, hogy: " IV..Béla miért nem vetette be légierejét a Mohácsnál támadó tatár horda ellen?".. Szegény diák csak bámul..Mert nem tudja, ki az a IV.Béla (ami csak egy letiltott adat). Nem tudja, mikor uralkodott (mert az egy letiltott adat). Nerm tudja, hogy IV.Béla a tatárokkal Mohinál keveredtek végzetes csatába., nem Mohácsnál (ami egy átkozott adat). Nem tudja, mi az a "légierő" és mióta lehet erről beszélni? De mindezek ellenére bekerül a képzésbe és ő fpg legközelebb a Parlamentsél tüntetni a nagyobb bérért.

Bull Pit

Ha valaki már olvasta valamelyik hozzászólásomat, talán emlékszik, hogy igyekszem kulturáltan, bár szarkasztikusan és néha vitriolosan fogalmazni. Most kifejezési nehézségeim vannak :)

Détár Antal

Ismerek egy pár hoffmann nevezetűt de ennyire agyament barommal még nem találkoztam !!!!!!!!!!!

Katalin Kiss

Egy főnök főnök volta, nem érzés dolga. Hanem különböző jogosítványok megléte vagy hiánya: munkáltatói jog, gazdasági önállóság a költségvetésen belül, szakmai autonómia a szabályokon belül.

Új hozzászólás



hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X