Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A friss rangsor szerint a BME továbbra is Magyarország első számú egyeteme. A mezőny bővült, a helyezések pedig több ponton átrendeződtek – a dobogón azonban maradt a megszokott BME–ELTE–SZTE hármas.
A középiskolai felvételi során a jelentkezési listátok összeállításakor szempont lehet az is, hogy milyenek lettek a kompetenciamérések, a középszintű érettségik és az emelt szintű érettségik eredményei. Szerencsére ezeket nem kell iskolánként összekeresgetni, a HVG 2026-os középiskolai rangsorában szerepelnek a 100 legjobb gimnázium leírásaiban.
Budapest főpolgármestere bejelentette, hogy gyermekjogi irodát indít a fővárosban, hogy a helyi eszközökkel segítse a szegénység és a reménytelenség körforgásának megszakítását.
Ezen a napon nem lehet sem bejegyzést közzétenni, sem hozzászólást írni vagy posztokat lájkolni a legfontosabb szülői érdekképviseleti közösség Facebook-csoportjában.
A rangsorban szereplő összes magyar egyetem minimum a legjobb 500 intézmény közé lett sorolva. Van olyan is, amely sikeresen megszerezte a 61. helyet az egyik tudományterületen.
Egyre többen választják a magyar diákok közül a külföldi egyetemeket: a 2024/25-ös tanévben közel 30 százalékkal többen mint 2017-ben – derül ki az Engame Akadémia legfrissebb kutatásából. Ez azt jelenti, hogy a magyar felsőoktatás hallgatóinak nagyjából 7 százaléka, vagyis minden tizennegyedik diák, külföldön folytatja tanulmányait.
„Nem értékteleníti el a tudást, hanem hatalmas távlatokat nyit a pedagógus és a diák számára” – így jellemzi a mesterséges intelligencia szerepét Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország Oktatási Üzletágának vezetője. A jövő iskoláiban majd beszélgethetünk a tankönyvekkel és a tanároknak avatárjai lesznek.
A kedden megjelent Magyar Közlöny hosszú listát közölt iskolai, óvodai és bölcsődei beruházásokról – többnyire konkrét határidők nélkül. A felsorolásban több olyan intézmény is szerepel, amely évek óta sürgős felújításra vár. Kecskeméten egy általános iskolában már egyszer meg is kezdődtek a munkálatok, amelyeket később „átütemeztek."
Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.