Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A minőségi felsőoktatás fontosságát hangsúlyozta a felsőoktatásért felelős államtitkár vasárnap a Debreceni Egyetem...
A minőségi felsőoktatás fontosságát hangsúlyozta a felsőoktatásért felelős államtitkár vasárnap a Debreceni Egyetem (DE) tanévnyitó szenátusi ülésén. Az egyetem tükrözi az oktatáspolitika minőségét - jelentette ki Klinghammer István.
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány elhatározása alapján a magyar felsőoktatásban tart az átalakulás: megújul a főiskolai és az egyetemi intézményhálózat. Klinghammer István meggyőződésének adott hangot, hogy az egyetem olyan oktatási intézmény, amely elsősorban azáltal nevel, hogy tudományos műhely.
Szerinte különbséget kell tenni a tudományra nevelés és a tudományon keresztül történő nevelés között. "Előbbi elsősorban egyetem utáni posztgraduális feladat, a doktori iskolák feladata, utóbbi azonban az egész egyetemé" - fűzte hozzá.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának felsőoktatásért felelős államtitkára az egyetemi autonómiáról a budapesti egyetem névadójának, a fizikus Eötvös Lorándnak a gondolatait idézve kijelentette: az együttes tudományos gondolkodás közösségi igényének szervezeti megnyilvánulása nem pusztán jog, hanem kötelesség. Felhívta a figyelmet arra, hogy "gondolkodó embert csak gondolkodó emberek tudnak nevelni, így mindennél fontosabb az egyetemi munkában a személyes tényező, az önálló kutatómunkában érlelt alkotó egyéniség".
Az autonómia gondolata egyben oktatási programot is jelöl - jegyezte meg Klinghammer István, kiemelve: az egyetem egyik legfontosabb oktatásszervezési feladata, hogy a felelős vezetés megtalálja "az oktatási kötöttség és a tanulási szabadság között a helyes egyensúlyt".
Az államtitkár azt mondta: a Debreceni Egyetem országos jelentőségű intézmény, a hazai felsőoktatás egyik pillére, a hazai tudományosság és oktatás meghatározó műhelye.
Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere hozzátette: a legjobbnak kell lenni, ennél kisebb célt a Debreceni Egyetem sem tűzhet ki maga elé. Debrecen mindig "édes gyermekének tekintette" az egyetemet - mondta Kósa Lajos, hozzátéve, a városnak kulcsszerepe van abban, hogy az egyetem sikeres legyen.
A politikus szerint folytatni kell az egyetemi integrációt, mert még mindig vannak párhuzamosságok. Példaként említette annak szükségességét, hogy "Debrecenben az egészségügyi ellátórendszer az egyetemmel legyen egységes szervezetben".
Szilvássy Zoltán, a DE rektora bejelentette: az új tanévben 8120 elsőéves hallgató kezdi meg tanulmányait az intézményben. A rektor az új vezetés stratégiai céljai között említette, hogy a Debreceni Egyetem bejusson a világ 200 legjobb egyetemének elitklubjába.
Körösparti Péter, az egyetemi hallgatói önkormányzat elnöke, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) ügyvivő elnöke utalt az év elején létrehozott felsőoktatási kerekasztalra, a fórumnak - mint mondta - amelynek "feltett szándéka a magyar felsőoktatás megreformálása". A cél olyan felsőoktatás megteremtése, amelyben tehetséges, elhivatott, a minőséggel elégedett hallgatók tanulnak - tette hozzá HÖOK ügyvivő elnöke.