Bár a felvételi miatt már hátradőlhettek, az ügyintézés java még csak most kezdődik. Mutatjuk, hogy milyen adminisztrációs teendők várnak rátok, ha idén kezditek az egyetemet vagy főiskolát.
Az első (és valószínűleg az egyik legfontosabb) teendőtök a Neptun-regisztráció, és a félévetek aktiválása. Az azonosítót és egy ideiglenes jelszót néhány nappal a ponthatárok kihirdetése után kapjátok meg, általában a felvételi értesítővel együtt. A jelszót az első bejelentkezés után megváltoztathatjátok, ezután pedig az Ügyintézés/Beiratkozás, bejelentkezés menüpontban tudjátok aktiválni a félévetek.
Ahhoz, hogy a beiratkozás zökkenőmentesen menjen, fontos, hogy a személyes adataitok hiánytalanul és helyesen szerepeljenek a Neptunban. Az adategyeztetés helyéről és folyamatáról minden egyetem küld tájékoztatást.
A beiratkozást a félév aktiválásán túl más online adminisztráció is megelőzheti. Nézzetek utána annak, hogy kell-e szakirányt vagy specializációt választanotok, és mindenképp töltsétek le a beiratkozási lapot, amit kinyomtatva és aláírva magatokkal kell majd vinnetek a személyes beiratkozásra.
Ezen felül mindenképp készüljetek egy igazolással arról, hogy rendelkeztek bankszámlával és ügyfélkapuval. Vigyétek magatokkal az eredeti érettségi és nyelvvizsga bizonyítványotokat, ezek másolatait, a többletpontokat igazoló dokumentumokat, és legyen nálatok a személyi igazolványotok, a lakcímkártyátok, a TAJ- és az adókártyátok (ezekről is érdemes fénymásolattal készülni) és egy igazolványkép. Ha külföldiek vagytok, ezek mellett vinnetek kell az útleveleteket és a tartózkodási engedélyeteket.
A beiratkozás időpontja egyetemenként és karonként is eltérő, de általában augusztus végén és szeptember elején zajlanak. Ha esetleg nyaralás vagy egyéb elfoglaltság miatt nem tudtok rajta részt venni, meghatalmazással beiratkozhat helyettetek egy családtagotok vagy barátotok, de általában szerveznek pótnapokat is.