szerző:
Eduline

Tavaly januárban a DeepMindnak a számítógépe elvert egy embert góban ez óriási áttörés volt, hiszen a 2500 éves, sakknál is komplikáltabb kínai játékban még sosem sikerült ez. Azonban a fejlesztések itt nem álltak meg.

©

Most újabb mérföldkőhöz érkeztünk, ugyanis az AlphaGo, azaz most már AlphaZero onnantól, hogy a játék alapszabályait betáplálták, kevesebb mint 4 óra alatt, bármilyen további emberi segítség nélkül képes volt megtanult sakkozni, de úgy, hogy le is győzte a világ legjobb sakkozóprogramját - írja a 444.hu.

Az AlphaZero az eddigi világbajnok Stockfish 8 ellen „zárt ajtók mögött” 100 partiból 28-at nyert meg, és 72 döntetlent játszott, de egyszer sem veszített – áll a Cornell Egyetem könyvtárában olvasható tanulmányban.

Számítógépes program először 1997. május 12-én győzött le sakkvilágbajnokot, akkor az IBM Deep Blue nevű szuperszámítógépe győzte le Garri Kaszparov orosz egykori sakkvilágbajnokot. Kaszparov most a Chess.com-nak most azt mondta, ez figyelemreméltó eredmény, még úgy is, hogy az AlphaGo után már várható volt. Azt is mondta, hogy mindig azt hitték, hogy a sakkhoz olyan sok gyakorlati, tapasztalati tudás kell, hogy egy számítógép képtelen lenne azt a nulláról elsajátítani emberi tudás hozzáadása nélkül.

 

A mesterséges intelligencia ellen esélye sincs a világ legjobb gojátékosának

Emberi segítség nélkül tanulta meg a go társasjátékot a továbbfejlesztett AlphaGo: a Zero elnevezésű verzió elődjét is megverte - számoltak be a fejlesztők a Nature tudományos lap aktuális számában. A fejlesztők májusban közölték, hogy nem játszik többé ember ellen az AlphaGo, a jövőben komolyabb feladatokra koncentrálnak.