Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ugyan többen keveselték a fogalmazás terjedelmi keretét, és zavaró volt a hanganyagban szereplők akcentusa és hanglejtése, de összességében mégis jól sikerült a középszintű angol érettségi az eduline-nak nyilatkozó diákok mindegyikének.
A középszinten érettségizőknek összesen 180 percük volt a négyrészes feladatsor megoldására. Az olvasott szöveg értését mérő, 60 perces vizsgarészben négy olvasmányt kaptak, többek közt az IKEA egyik termékéről és az Apollo-programban résztvevő űrhajósról is. A nyelvhelyességet három szövegen keresztül mérték fel, ezek hófogókról, a velünk született matematikai érzékről és egy skót hagyományról szóltak. A szünet után a hallott szöveg értésével folytatódott az érettségi, ahol egy Sorella nevű kislányról, a hálaadásról, illetve egy autista fiú és Xena nevű kutyájának barátságáról szólt a három hanganyag. Végül 60 percet kaptak arra, hogy hivatalos levélben jelentkezzenek egy autósiskola hirdetésére, illetve tanácsot adjanak egy amerikai barátjuknak a diákönkormányzat kapcsán.
"A reading szerintem kifejezetten egyszerű volt, egyáltalán nem okozott problémát, legfeljebb egy-egy figyelmetlenség miatt veszíthetek pontot" - mesélte Balázs, a Tatabányai Árpád Gimnázium végzőse, aki még csak négy éve tanulja az angolt, és nem is ezzel a tantárggyal tervez felvételizni, de úgy érzi, nagyon jól sikerült. "Mind a négy olvasmány könnyen megoldható volt, az egyikben mondatokat kellett összepárosítani, máshol a szöveget kiegészíteni a megadott mondatrészekkel" - mondta el Balázs. A nyelvhelyességgel már voltak problémái, de tisztában van vele, hogy ezen a területen még csiszolnia kell a tudását. A hallott szöveg értéséhez tartozó első két feladattal elégedett volt, az utolsót viszont nehezebbnek találta a beszélő hangsúlyai, hanglejtése miatt.
"Az első szöveg a jogosítványszerzéssel kapcsolatban nagyon egyszerűen megoldható volt mindenkinek. A második kicsit specifikusabb volt, itt jócskán túlfutottam a határon, mivel könnyű volt belemélyedni, és az idő is meglett volna rá.
Kevés volt a száz-százhúsz szó, kénytelen voltam radikálisan kihúzni egész mondatokat - mesélt Balázs a szövegalkotás legnagyobb buktatójáról.
A szövegalkotásnál hasonló problémával szembesült Krisztián is, a Fóti Népművészati Szakközép, Szakiskola és Gimnázium végzőse. "Keveslettem a száz-százhúsz szót, mivel tudtam volna még írni, sőt utólag, amikor átszámoltam, úgy kellett kihúznom három-négy sort, és így is 122-124 szó lett" - mesélte Krisztián, aki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem logisztikai mérnök alapszakára készül, így főleg a matek miatt izgulhatott, angolból pedig négyesre számít.
"Lehet, hogy az én szókincsem volt kevés, ebből a szempontból nehéznek tűnt, de utána a szünetben belegondolva nem is annyira" - mesélte az első vizsgarészről, az olvasott szöveg értéséről. A nyelvtani részt átlagosnak tartotta, az elmúlt évek alapján ilyesmire számított, a magnóhallgatásnál viszont zavarta, hogy nagyon érthetetlen brit angolt használtak az egyik feladatban. "Ezt is gyakoroltuk, csináltunk próbafeladatokat, de azok alapján nem számítottam ennyire nehéz, elmosódott szövegre" - tette hozzá Krisztián.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!