Az oroszlánokról, bálnákról, Donald Kacsáról, osztálykirándulásról szóló szövegek jól értelmezhetők voltak a középszinten vizsgázóknak.
Széles Gábor, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium tanára szerint az átlagosnál picivel könnyebb volt az idei feladatsor, annak ellenére is, hogy nyelvvizsgákon használt feladattípus is szerepelt az érettségi vizsgán. A szövegértésnél korrektnek nevezte azt is, hogy fokozatosan nehezedtek a feladatok, végül már teljes mondatokat kellet pótolnia a diákoknak a szöveg értelme szerint.
A tanórákon gyakoroltak és az elsajátított szókincs valóban visszaköszönt, a nyelvhelyesség esetén is kielégítőnek tartja, hogy 12százalékban számít bele az érdemjegybe az elért eredmény. Itt volt felfedezhető az érettségin szokatlan feladattípus, mikor egy meglévő szókészletből kellett a megfelelőeket behelyettesíteni a szövegbe(4. feladat).
A hallott szövegértésnél kiemelte, hogy nem voltak zavaróak a hanganyagot színesítő háttérzajok, az első feladat beszédtempója kimondottan lassú volt, így az A2-es nyelvi szinten állók is boldogulhattak Széles szerint. Egyedül Julia születésnapi bulijához kapcsolódó igaz-hamis állításoknál talált kifogásolható elemet, ugyanis nehéz megmondani hogy a 11-es pontról mit tart majd helyesnek a hivatalos megoldókulcs, ugyanis egy-két információ erre vonatkozóan pontatlan volt.
A szövegalkotásnál az osztálykirándulásos rövidebb feladat is olyan témakör, amit jól ismernek a diákok. Kiemelte azt is, hogy a megírandó levelek mind magánlevelek voltak, ami könnyebb lehet a diákoknak, a választható témáknál az irányított kérdések sem voltak erőltetettek.
Emlékeztetőül az érettségi feladatlapokat is megtaláljátok az Eduline-on (I.; II.; III.; IV.)
Kövessétek percről percre tudósításunkat is a német érettségiről!
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|