Érettségi-felvételi Eduline

Jól látható tendencia, hogy a feladatsor összeállítói az összehasonlító elemzés felé próbálják terelni a diákokat

Elolvasom

„Vannak benne apróbb csapdák és hibák, de alapvetően jó írásbeliről van szó, a gyakorlati szövegalkotás és az érvelés például hibátlan feladat” – mondta az Eduline-nak Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke a középszintű magyarérettségi feladatsoráról. Az ELTE Radnóti-gimnáziumának vezetőtanára úgy véli, a két műelemzési feladat közül a novellaelemzés volt a könnyebb, a két ismert szerző – József Attila és Radnóti Miklós – versének összehasonlítása komolyabb kihívást jelenthet a diákoknak.

Érettségi-felvételi Eduline

Jól jártak azzal az érettségizők, hogy két nagyon ismert szerző művét kapták meg?

Elolvasom

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a középszintű magyarérettségi második részében egy Mándy Iván-novellát, egy József Attila- és egy Radnóti Miklós-verset kaptak a diákok. Vajon nehézséget jelent-e, ha egy érettségizőnek egy számára ismeretlen szerző novelláját kell elemeznie? És előny-e, ha egy olyan ismert költőtől kap két összehasonlítani művet, mint József Attila vagy Radnóti Miklós?

Érettségi-felvételi Eduline

Magyarérettségire készültök? Figyelem, nem csak novellaelemzés lehet

Elolvasom

Jövő hétfőn a magyarvizsgával kezdődik a 2019-es érettségi időszak legfontosabb hete. A középszintű írásbeli második részében egy műértelmező és egy összehasonlító műértelmező szövegalkotási feladatot kapnak a diákok. A legtöbben novellaelemzésre készülnek, pedig az elmúlt években előfordult, hogy más műfajú szöveget kaptak a magyarból középszinten érettségizők.

1 2 3 4 5 6 7
12