Mutatjuk azoknak az egyetemi fenntartásban működő intézményeknek a listáját, amik a HVG Középiskola 2026-os rangsora alapján a legjobbak az országban.
A HVG 2026-ban is elkészítette a középiskolai rangsorát, melyben figyelembe vették az intézmény diákjainak kompetenciaméréseken nyújtott eredményeit, de számított a tanulók matematika, magyar, történelem és nyelvi érettségiken nyújtott teljesítménye, valamint a végzősök felvételi eredményei is.
A lista élére idén egy egyetemi fenntartásban működő intézmény, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium került, de a top 10-ben van a Trefort és az Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium is.
A tíz legjobb egyetemi fenntartásban működő intézmény a HVG friss rangsora alapján a következő:
- ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium
- ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium
- ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium
- ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
- Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola
- Szegedi Tudományegyetem Báthory István Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola
- Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Óvoda
- Kodolányi János Gimnázium - Kodolányi Egyetem
- Budapest VI. Kerületi Szinyei Merse Pál Gimnázium - Óbudai Egyetem
- Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
Miben különböznek a többitől?
Mint arról az intézmények neve is árulkodik, az egyetemi fenntartásban működő iskoláknak nem a tankerületek a fenntartói, hanem azok az intézmények, amelyekhez tartoznak. Emellett ezek általában a pedagógusképzéseket i kínáló egyetemek gyakorlóiskolái, ami a Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége szerint azt jelenti, hogy
az országos átlag fölött dolgoznak mesterpedagógusok, kutatótanárok, akik mester- és kutatóprogramjának alappillére a hallgatók képzésébe való aktív bekapcsolódás. Mindezeken felül a gyakorlóintézmények pedagógusai az országos átlagot messze meghaladó arányban dolgoznak felsőoktatási és köznevelési projektek megvalósításában, többek között tananyagfejlesztésben, a pedagógus életpálya-modellel kapcsolatos szakértői, szaktanácsadói tevékenységben, az érettségi és a középfokú felvételi vizsgák írásbeli feladatainak kidolgozásában.