Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az intézmény egyike azoknak, amelyek nem a szokásos heti 5 napos beosztásban tanítják a diákjaikat.
A Morden településén található Liberty Woodland független iskolában mindenki tegeződik, a mentális egészség a tanterv egyik alappillére, és talán a legvitatottabb, hogy a tanulóknak csak heti négy napot kell iskolába járniuk – írja az intézményről a Guardian.
A gyerekek mentális egészségével kapcsolatos aggodalmak és a tanárhiány miatt itt nem a hagyományos órarend szerint tartják az oktatást. A Liberty Woodland 4-16 éves kor között fogad diákokat, akik a megszokott heti 5 napos tanterv, és a 9:00-től 15:00-ig tartó iskolai nap helyett hétfőtől csütörtökig, 8:30-tól 16:40-ig ülnek az iskolapadban.
Pénteken náluk nincs tanítás, azonban a tanárok ezen a napon is dolgoznak, és online segítik a diákokat az elmaradt feladatokban, valamint a tervezéssel és dolgozatjavítással foglalkoznak.
A beosztás mellett az intézmény kialakítása is jócskán eltér a megszokottól, az órákat ugyanis jurtaszerű sátrakban, úgynevezett „odúkban” tartják, amelyek a háromhektáros terület különböző pontjain helyezkednek el.
Az iskola 2019-ben indította el az általános iskola részét, majd öt évvel később egy kis középiskolát is nyitott. A tandíj 2024-ben csaknem 7 000 font (közel 3.5 millió forint) volt.
Az iskola szerint a négynapos tanítási hét modellje azért készült, hogy a diákok számára „nagyobb lehetőséget biztosítson az önálló felfedezésre és a személyes fejlődésre. Ez a megközelítés nemcsak az önállóságot erősíti, hanem kiegyensúlyozottabb és kielégítőbb oktatási élményt is nyújt.”
„Ez egy lehetőség a gyerekek számára, hogy felfedezzék a szenvedélyeiket. A világ drasztikusan megváltozott. Úgy érzem, az iskola nem tartotta a lépést ezzel. Jobb munka-magánélet egyensúlyra van szükségünk”
– mondja Leanna Barrett, az iskola vezetője és alapítója, aki korábban erdei óvodák hálózatát vezette kisgyerekek számára.
Az Angliában tapasztalható tanárhiány miatt egyre több helyen próbálják vonzóbbá tenni a szakmát. A nyugat-londoni All Saints Catholic College állami középiskola például heti két szabad órát biztosít a tanároknak, hogy később kezdhessék a napot. A Dixons Academies Trust, amely 16 iskolát és egy főiskolát működtet, nemrégiben bevezette a tanárok számára a kilencnapos kéthetes munkarendet.
Egy korábban indított petíció, amelyben azt kérték, hogy a heti öt helyett négy napra osszák el az iskolai órákat, több mint 40 000 aláírást gyűjtött. A Covid-járvány óta pedig Angliában csökkent az iskolai részvétel, és egyre több diák tanul csökkentett órarendben, gyakran szorongás vagy betegség miatt. Eközben a kormány nehezen tud elegendő friss diplomást vonzani a tanári pályára az alacsony fizetések és a magas munkaterhelés miatt.