A ChatGPT az oktatásban is forradalmi változásokat hozhat - vélik a szakértők, de vajon hogyan alakul át az iskola a jövőben, és mire lesz használható a mesterséges intelligencia? Még nagyon sok kérdésre nincs válasz.
Nagyon hamar komoly hátrányba kerül, aki nem használja. Nagyon, nagyon hamar” – mondta a napokban a ChatGpt-ről a CNN-nek Jeff Maggioncalda, a Coursera online tanulási platform vezérigazgatója.
„Az a rossz hírem, hogy a különböző esszéket javítgató tanárkollégák kezében lévő dolgozatok egy részét már most is robot írta” – mondta a hvg360-nak Prievara Tibor angoltanár, digitálisoktatás-szakértő is, aki szerint épp hogy felocsúdtak a tanárok a Covid okozta értékelési válságból, máris itt a következő kihívás. "Most a ChatGPT kihúzta alólunk ezt a visszajelzési-értékelési formát is, mert az megírja a gyerek helyett az esszéket is. Igaz, magyarul még kicsit döcögve, de angolul már szinte hibátlanul” – mondja.
A lap szerint nem csak az értékelés területét forgatja fel az MI. Van, aki egyenesen a tanárhiány egyik lehetséges megoldását látja abban, hogy jönnek az okosrobotok. Horváth Ádám, a digitális oktatásra szakosodott Maker's Red Box szakmai igazgatója szerint a ChatGPT-re úgy érdemes tekinteni, mint a számológépre a matematikában, csak ez szöveges műveletekkel dolgozik.
De hogyan tud valakit helyettesíteni egy robot, ha például nem éri el a PISA-felmérés hatos skáláján legalább a négyes szintet, és mit lehet tenni a mesterséges intelligenciával, ha betiltani nem lehet? A hvg360 cikkében olvashatjátok el.
https://eduline.hu/campus_life/20230208_chat_GPT_tanari_berek