Magyartanárok kérik magyartanárok segítségét - olyan tantervtervezetet szeretnének készíteni közösen, amely mindenki számára elfogadható.
- Véleménye szerint szükség van-e külön NAT-ra, illetve külön kerettantervekre?
- Mi az, amit Ön szerint egyértelműen a pályán levő tanárokra, esetleg munkaközösségekre kellene bízni?
- teszik fel a kérdést magyartanárok az Új NAT nevű oldalon.
Bár a 2020 februárjában megjelent a Nemzeti alaptanterv átdolgozott változata, majd az áprilisban közzétett kerettantervek miatt sok pedagógusok, illetve több szakmai szervezet és a Magyar Tudományos Akadémia is tiltakozott, az oktatásirányítás nem vette figyelembe a szakmai érveket - írják. A tanévkezdés előtt az iskolák a helyi tanterveiket kötelezően e két dokumentum alapján dolgozták ki. Emiatt
a magyartanárok közül sokan attól tartottak, hogy nincs már törvényes lehetőségük hivatásbeli meggyőződésük érvényesítésére, csak a pályaelhagyás vagy a korrumpálódás útja marad nyitva számukra.
Magyartanárok most szakmai vitát kezdeményeznek az új alaptantervről. Úgy gondolják, hogy a NAT körüli tiltakozási hullám példátlan szakmai összefogást eredményezett – tekintet nélkül mindenfajta világnézeti és politikai különbségre, ezt pedig kár lenne veszni hagyni.
"Itt az idő, hogy egy valóban jó új NAT-ot és közösen vállalható kerettantervet készítsünk elő. Bízunk abban, hogy lesz még Magyarországon olyan oktatásirányítás, amely figyelembe veszi a pedagógus szakmát. Demonstrálunk: felmutatjuk magunkat mint összetartó, gondolkodó és bármikor tárgyalóképes szakmai szerveződést" - írják. Arra kérik a magyartanárokat, minél többen töltsék ki azt az űrlapot, amely rákérdez azokra az értékekre, szerzőkre és művekre, amelyeknek helyet kellene kapniuk a nemzeti alaptantervben.
A kérdőívet itt lehet kitölteni.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|