Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Százak Tanácsa alapvetően jónak, támogatandónak tartja a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatási törvénytervezeteit.
A civil szervezet - amelynek soros elnökségében feladatot vállalt többek között Csoóri Sándor, Duray Miklós, Pozsgay Imre - azt írta keddi, az MTI-hez eljuttatott közleményében, hogy egyetértenek a Hoffmann Rózsa államtitkár által képviselt iránnyal.
Kiemelték: a közoktatás állami feladat, a vidéki kis iskolákat vissza kell állítani, mert azokra a jövőben is szükség lesz. Álláspontjuk szerint jogos az igény a pedagógus-életpálya kiszámíthatóságára. Meggyőződésük ugyanakkor, hogy nem kétszintű érettségire van szükség, hanem egy színvonalas érettségire; az egyetemi, főiskolai autonómia alapja, hogy felvételi vizsgákat tarthassanak.
Kitértek arra is, hogy Magyarországon elég lenne 20-25 állami egyetem (a jelenlegi támogatás jelentős növelésével), illetve a történelmi egyházak egyetemei állami támogatással. Ugyanennyi állami főiskolára is szükség lenne, elsősorban azokban a vidéki városokban, amelyekben nincs egyetem. A többi felsőoktatási intézmény is kapjon kisebb állami támogatást, de ezek döntően piaci alapon működjenek - mutattak rá. (Milyen hatásai lesznek az új felsőoktatási törvénynek a magánfőiskolák működésére és finanszírozására? Összefoglaló cikkünket itt olvashatod.)
A Magyarok Világszövetsége nemzeti együttműködési bizottságának ajánlására 1997-ben megalakult szervezet szerint az állam által finanszírozott felsőoktatási intézményekben indokolt a tanulmányi fegyelem megszilárdítása, s követelményként állítható például, hogy a diákképviselők többsége jó átlageredményt elérő hallgató legyen.
"Megfontolandó a középfokú tanítóképzés visszaállítása" - írták. Szerintük a középiskolai tanulmányok során egy nyelvből középfokú nyelvvizsgának kötelezőnek kellene lennie, s ahol arra mód van, legyen latin érettségi is. Szorgalmazzák azt is, hogy a tankönyvkiadás zöme kerüljön ismét állami kézbe, az ne csupán üzlet legyen.