Autonóm járműirányítási mérnök mesterszakot indít szeptemberben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) közlekedésmérnöki és járműmérnöki kara. Az angol nyelvű képzés célja, hogy a járműipar legdinamikusabban fejlődő területéhez kapcsolódva, az önvezető járművek fejlesztésére képezzenek szakembereket.
A RECAR (REsearch Center for Autonomous Road vehicles) program keretében a BME és az ELTE, partnereikkel együttműködve ötvözik az egyetemeken megtalálható elméleti tudást a gyakorlati tapasztalatokkal - közölte a Műegyetem az MTI-vel.
Az egyetemek, az MTA SZTAKI kutatóintézettel, valamint a Bosch, a Knorr-Bremse és a Continental vállalatok összefogásával létrejött kutatóközpont olyan oktatási struktúrát alakított ki, amely garantálja, hogy a mesterképzést elvégző szakemberek nemzetközileg is elismert tudással gyarapodjanak.
A szakra jelentkezők széleskörű ismereteket sajátíthatnak el az önvezető járművek tervezéséről és fejlesztéséről, amely tudás a dinamikusan fejlődő hazai járműipar bármely résztvevője számára kiemelt értékkel bír - írták a közleményben. Kitértek arra is: a hallgatók a kar zalaegerszegi oktatási és kutatási telephelyén, az Autóipari Próbapályával együttműködésben egyedülálló gyakorlati ismereteket is szerezhetnek az autonóm járművek tesztelése területén is.
A képzésben részt vesz a BME villamosmérnöki és informatikai Kar is, amely 2018. szeptembertől BProf üzemmérnök-informatikus szakot indít, enyhítendő a munkaerőpiac informatikushiányát.
Komplex ösztöndíjprogramot indít szeptembertől a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Kara. Ez az ösztöndíj elsősorban az egyetem melletti munkavállalás kényszerét szeretné feloldani. Azoknak szól, akik sikeres felvételi vizsgát tettettek, de anyagi okok miatt amúgy egyetemi tanulmányok mellett munkavállalásra kényszerülnének. Az ösztöndíj folyamatos, kiegyensúlyozott tanulásra sarkall, és összege akár teljes mértékben lefedi egy átlagos evgyetemista havi kiadásait.