Nehezen emészti a buszos szakma az Emberi Erőforrások Minisztériumának januártól érvényes rendeletét, amelyet a 17 halálos áldozattal járó veronai buszbalesetre válaszul hozott meg a kormány.
A rendelet egyik legérdekesebb értelmezési pontja az, hogy az előírások betartásáért az intézmény vezetője, tehát az iskolaigazgató a felelős - írja a G7. Ha nem tartják be a szabályokat, vagyis például nincs meg a sofőrnek a megfelelő orvosi igazolása, akkor az iskolaigazgató vonható felelősségre, és nem a buszos cég.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) azt állítja, hogy az iskolaigazgatónak akkor is kötelessége ellenőrizni a busz életkorát és a sofőrök orvosi igazolásait, ha a cég külföldi. Egy nagyobb piaci szereplő azt mondta nekünk, hogy az új feltételek szerint gyakorlatilag duplájára kellett növelnie az árait, és az iskolák egyelőre ezt nem fogadják el, ezért most alig van megrendelése. Továbbá attól is tartanak a szakmában, hogy a külföldi cégek rámozdulnak a lehetőségre, hiszen rájuk nem vonatkoznak a szigorúbb szabályok.
A rendelet kizárólag az iskolai utakra korlátozódik, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a megrendelő lapon egy tanítási intézmény aláírásának kell szerepelnie. Ha ez nem teljesül, akkor a gyerekekkel teli busz lehet 13 évnél öregebb, és mehet éjszaka is. Ezért vetődik fel az a lehetőség, hogy ugyanazt az utat ne az iskola, hanem a szülők rendeljék meg, hiszen a költséget amúgy is ők fizetik.
Ez a cikk több mint egy éve frissült utoljára, ezért lehetséges, hogy a tartalma már elavult. Használd a cikk alján lévő kulcsszavakat vagy a keresőt a frissebb anyagok eléréséhez. Alig egy óra válaszadási időt kaptak az intézményvezetők. Az eltelt évek során számos alkalommal kért rendkívül rövid időn belül adatszolgáltatást a Klebelsberg Központ, előfordult például, hogy a "migráns" tanulókról kellett információkat kiadniuk.