Új képzés indul a Werk Akadémián, a kurzus tökéletes választás, ha érdekel titeket az online marketing, az e-commerce, az online média működése. Az Online Média és Marketingakadémia powered by HVG képzés résztvevői megtanulhatják hatékonyan használni az online performancia marketing eszközeit, olyan tudást szerezhetnek, amellyel otthonosan mozoghatnak majd a marketing- és médiaiparban, és ami még fontosabb: értékes szakmai kapcsolatokat építhetnek.
A 80 órás, 16 alkalmas képzésen három - online marketing és médiamenedzser, online médiamenedzser, valamint online marketingmenedzser - szakirány közül választhatnak a résztvevők, akik komplex képet kaphatnak a weboldalak működési környezetéről, a CMS rendszerekről, a magyarországi média helyzetéről, a médiapiac elmúlt tizennyolc évéről és az e-commerce piac történetéről. Az előadóktól választ kaphattok például arra a kérdésre, hogyan alakult ki az online médiapiac, hogyan érkezik ma a hírolvasó a tartalomra, hogyan változnak hírfogyasztási szokásaink, mik a jövő trendjei, miért és honnan vásárolnak forgalmat a médiacégek. Egy 10 órás modul teljes egészében a mérés műhelytitkairól szól majd: a hallgatók megismerhetik a legfontosabb webanalitikai szoftvereket, mérőeszközöket (Gemius, Prism, Google, Fruitflan), és megtanulják ezeket eredményesen használni - dolgozzanak akár szerkesztőként, akár e-commerce oldal munkatársaként.
A kurzuson szó lesz az employer brandingről, vagyis a munkáltatói márkaépítésről és a legfontosabb eszközökről, például a belső PR eszközökről, a CSR megoldásokról, és arról is, milyen a jó álláshirdetés, és miért egyre fontosabb a munkáltatói márka. Külön modul szól majd az e-mail marketing legfontosabb eszközeiről, a hírlevél- és az eDM készítésről, az eredményesség méréséről, és persze kihagyhatatlan téma a social media is: a hallgatók nemcsak elméletben ismerhetik meg a social media legfontosabb eszközeit, de éles környezetben is kipróbálhatják, milyen elérést tudnak generálni az egyes csatornákon, például Facebookon, Instagramon, Twitteren, Tumblren, YouTube-on, Google+-on, hogyan tudják mindezt forgalomterelésre használni.
A képzés résztvevői a szerkesztőségi munkába is betekinthetnek: a cél az, hogy az elméleti alapok megismerése után képesek legyenek önálló írások gondozására, különbséget tudjanak tenni a PR cikk, a natív hirdetés és a sajtóközlemény között, megismerjék a klasszikus és az online hírgyártás folyamatát, megtudják, hogyan lehet olyan sajtóközleményt írni, amelyet bármelyik szerkesztőség öt percen belül lehoz. Szó lesz a legfontosabb e-commerce jogi szabályokról, sajtóetikai ismeretekről, esettanulmányokkal, gyakorlati ismeretekkel megfűszerezve.
A hallgatók két hatékony marketingeszköz használatát is megtanulhatják: megismerhetik a legfontosabb adatvizualizációs eszközöket, és ki is próbálhatják azok használatát, infografikakészítési technikákkal és eszközökkel ismerkedhetnek meg, emellett videókészítést tanulhatnak, és megtudhatják, hogyan érdemes menedzselni egy Youtube-csatornát.
UX, dizájn, performance marketing, vlogolás
Az online marketingmenedzser szakirányt választók az eddig említett témák mellett megismerhetik a remarketing eszközöket és technikákat, gyakorlati ismereteket szerezhetnek az online konverziómérésről, a performance marketingeszközökről, képessé válhatnak az online marketingeszközök médiamixének összeállítására. Megtudhatják, melyek a UX (user experience) tervezés legfontosabb elemei, a modul elvégtése után pedig képesek lesznek újratervezni bármilyen webes felületet. Így a Werk Pass megszerzésekor képesek lesznek eligazodni az online marketing világában, akár tartalmi, akár e-commerce feladatok megoldásáról legyen szó.
Azok, akik az online médiamenedzseri szakirány mellett döntenek, átfogó képet kapnak az online marketingről és a médiapiacról, betekinthetnek egy-egy online újság életébe, a félév elvégzése után képesek lesznek eligazodni az online média világában, akár szerkesztőségi, akár termékoldali feladatok ellátásáról legyen szó, de szövegírási és prezentációs technikákat is elsajátítanak, így a képzés azok számára is hasznos, akik ügynökségi területen szeretnének elhelyezkedni. Külön modul szól majd például a blogolásról és a vlogolásról: a résztvevők megtudhatják, hogyan lehet felépíteni a saját brandet, hogyan válhatnak valódi influencerré, hogyan lehet követőket szerezni, és az aktivitásukat hogyan lehet pénzre váltani.
Képzés - a gyakorlatban
A kurzus persze nemcsak arra jó, hogy új ismereteket szerezhessetek, hanem szakmai kapcsolatok építésére is - az előadók a médiapiac és a marketingszakma elismert szakemberei, akik szerkesztőségekben, kiadóknál, nemzetközi vállalatoknál szereztek tapasztalatot. Mind a három szakirány utolsó moduljának az a célja, hogy a félévben tanult megoldások segítségével egy olyan produktum készülhessen, amit a végzettek referenciaként használhassanak, és amelyről részletes értékelést is kapnak az oktatóktól.