Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A felvételi kapcsolatban többször kapunk olyan olvasói levelet, melyben arról kérdeztek, hogy mért nem tudjátok beírni az E-felvételiben az érettségi eredményeiteket. Itt a válasz.
Múlt héten hétfőn több mint 84 ezer diák kezdte meg az idei tavaszi érettségiket. A diákoknak nem volt könnyű, hiszen rendhagyó körülmények között vizsgáztak egész héten. A feladatokkal és az óvintézkedésekkel kapcsolatban vegyes visszajelzések érkeztek.
Az idei érettségire biztosan sokáig emlékezni fog mindenki. A diákoknak olyan helyzetben kellett számot adni a tudásukról, mint még soha, egy világjárvány idején. Összeszedtük a hét fotóit.
Összességében kiegyensúlyozottak voltak a feladatok - mondta el az Eduline-nak Edényi László történelemtanár, a fővárosi Zrínyi Miklós Gimnázium igazgatója, hozzátéve: az első részben azért akadt jó néhány olyan feladat, aminek részletessége, illetve árnyaltsága okozhatott gondot a vizsgázóknak.
Az Eduline által megkérdezetett szaktanár szerint "minimum félrevezető, de inkább hibás az a feladat", amiben a zsidóság helyzetével kapcsolatban kellett a diákoknak több részkérdésre is válaszolnia.
A szaktanár szerint összességében elmondható, hogy a feladatsor az esszékérdéseknél okozhatott gondot a diákoknak, bár "szinte borítékolható volt a középkori magyar történet kapcsán az Árpád-ház vagy a vegyesházi 1308-1490 közötti időszak".
Így kellett megoldani a 14. feladatot, azaz a második világháború előzményeihez kapcsolódó rövid esszét, és a 15. feladatot, ami pedig Károly Róbert gazdasági reformjaival foglalkozott. A megoldási javaslatok mellett a tartalmi elemeket és az ezekért járó pontokat nézhetitek meg.
Mutatjuk a középszintű töriérettségi első választható esszépárjának megoldásait - megnézhetitek, milyen tartalmi elemek kellettek a kereszténység születésével (13. feladat) és az 1956-os forradalommal (16. feladat) kapcsolatos esszékbe.
Délben véget ért a középszintű történelemérettségi, itt találjátok a töritanárunk nem hivatalos megoldásait. A történelemérettségi első, rövidebb feladatokból álló részében előkerült a magyarországi népesség és az ipari forradalom is, de a magyarországi romák helyzete és a hidegháború is. Külön feladat foglalkozik a Numerus clausus-szal és törvény elfogadása előtti vitával.
A középszintű történelemérettségi feladatsorában négy kifejtendő feladat (vagyis esszé) közül kettőt kellett választanotok. Ti melyik párost írtátok meg?